بررسی توسعه زیرساخت‌های مرز مهران در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام

​وزیر راه و شهرسازی در جریان اولین سفر خود به استان ایلام ضمن بازدید از پروژه‌های محورهای ایلام به مهران و مهران به ملکشاهی، از نزدیک در جریان وضعیت عبور و مرور، زیرساخت‌ها و مسائل و مشکلات موجود در مرز مهران قرار گرفتند.

بررسی توسعه زیرساخت‌های مرز مهران در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این بازدید ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اولین سفر خود را برای بازدید از استان ایلام به ویژه مرز مهران قرار دادیم تا طی این سفر با بررسی مسائل و مشکلات، با تمهیداتی که استاندار محترم استان داشتند و برنامه‌هایی که از گذشته شروع شده است بتوانیم برنامه‌ریزی منسجمی را انجام دهیم و از این طریق یک ارتقای سطح سرویسی را برای هموطنان ایجاد کنیم.

اسلامی با اشاره به حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط  افزود: باید ترتیبی اتخاذ گردد تا دستگاه‌های اجرایی مرتبطی که در این همایش عظیم ملی حضور دارند طبق زمان‌بندی،‌ تعهداتی که برعهده داشتند را پیگیری نموده و به نحو احسن به اجرا درآورند.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد اربعین با ابراز خرسندی از اینکه اولین سفر کاری ایشان در ایام اربعین به مهران صورت گرفته است، اظهار داشت:

باید گام مهم و مستحکمی در جهت توسعه زیرساخت‌های پایانه‌ مرزی و راه‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران برای سال‌های آینده برداریم.

وی افزود: باتوجه به حجم انبوه زائران در ایام اربعین حسینی و تردد ۴ میلیون مسافر در سال از پایانه مرزی مهران باید طرح جامع جدیدی تدوین شود تا خدمات بهتری در جهت روان‌سازی تردد مسافران فراهم شود.

اسلامی با تأکید بر توسعه پایانه مرزی اظهار داشت: باید مدیریت صحیح در زمان برگشت زائران صورت گیرد و پیش‌بینی‌های لازم جهت تأمین ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جائی زائران صورت پذیرد و از حداکثر امکانات موجود برای خدمات‌دهی به زائران  به بهترین نحو استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌های راه به ویژه محور ایلام به مهران، اقدامات خوبی انجام شده که پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده از مشکلات موجود راه کاسته شود.

اسلامی در ادامه بر نصب علایم ایمنی در جهت افزایش ایمنی راه‌ها تأکید کرد و افزود: با نصب این علایم مسافران با خیال راحت به مقصد خود خواهند رسید.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید که نماینده مجلس، استاندار ایلام، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعی از مدیران و معاونان و مسئولان لشگری و کشوری حضور داشتند، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پایانه مرزی مهران از نحوه تردد زائران از گیت‌های گذرنامه دیدن کردند و با چندی از زائران گفتگو و از نزدیک از میزان خدمات و رضایتمندی آنان  از امکانات و خدمات فراهم شده مطلع شدند.