استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 854180
شنبه - 20 مهر 1398 - 15:45

برخورد پلیس راهور قم با خودروهای پلاک مخدوش

جانشین پلیس راهور استان قم از اهتمام این پلیس در برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش خبر داد.

برخورد پلیس راهور قم با خودروهای پلاک مخدوش

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرهنگ “سید صادق رسولی”اظهارداشت: رانندگانی که اقدام به پوشش یا مخدوش کردن پلاک های خودرو می کنند، توسط عوامل پلیس راهور در سطح معابر شهر، اعمال قانون می شوند.

وی ادامه داد: پلاک خودرو باید به صورت کامل و خوانا در قسمت جلو و عقب خودرو و برای موتورسیکلت ها در قسمت عقب نصب شود.

جانشین پلیس راهور استان قم اضافه کرد: تمام معابر شهر به صورت حضوری و یا با استفاده از دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می شوند و این مخدوش بودن پلاک می تواند شامل یکی از موارد ذیل باشد.

-آسیب دیدگی پلاک بر اثر تصادف

-پلاک زیر سپر یا پشت شیشه نصب شده باشد

-استفاده از طلق روی پلاک یا ناخوانا بودن پلاک

-پوشش پلاک توسط قفل و زنجیر در موتورسیکلت ها و در نهایت سوختگی پلاک ها

سرهنگ رسولی تاکید کرد: به استناد ماده ۹۴۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال  ۱۳۹۲ هرگونه تغییر در ارقام پلاک جرم بوده و در صورت مشاهده ضمن جلوگیری ازتردد این وسایل نقلیه علاوه برجریمه ۶۰۰ هزار ریالی و توقیف خودرو در پارکینگ، راننده متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی می شود.

وی ادامه داد: رانندگان بایستی توجه داشته باشند پلاک وسیله نقلیه شان همواره همانند روز اول که پلاک را تحویل گرفته اند بدون هیچ گونه مخدوشی و دستکاری نصب شده باشد و همچنین موتورسیکلت های فاقد پلاک که وارد سن فرسودگی (۱۰سال)شده اند، اجازه تردد نداشته و در صورت رویت توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

جانشین پلیس راهور استان قم در ادامه تاکید کرد: این نوع موتورسیکلت ها قابیلت دریافت خدمات شماره گذاری ندارد و فقط می توانند نسبت به اسقاط وسیله نقلیه خود برابر قانون اقدام کنند.