استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 817056
یکشنبه - 10 شهریور 1398 - 19:19

برخورداری از مزایای مناطق آزاد برای شرکت‌های فناور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خبر داد: شرکت‌های مستقر در اراضی پارک علم و فناوری از مزایای مناطق آزاد برخوردار هستند.

برخورداری از مزایای مناطق آزاد برای شرکت‌های فناور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان شمالی، مهران گرمه‌ای با اظهار کرد: شرکت‌های رشد یافته و مستقر در پارک علم و فناوری از مزایای ویژه مناطق آزاد شامل معافیت‌ها و تسهیلات در بخش نیروی انسانی، عوارض معمول کشور و اجاره بلندمدت اراضی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که ساختمان نوآوری و فناوری و یک ساختمان کارگاهی در اراضی پارک علم و فناوری استان واقع در سایت اداری ارکان به اتمام رسیده خاطرنشان کرد: در سفر قریب‌الوقوع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان، این ساختمان رسماً افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در ادامه از برگزاری مسابقه برنامه‌نویسی E-WEB برای استان‌های شرق کشور خبر داد و گفت: این مسابقه با پیگیری کارگزاری توسعه توانمندی‌های نوآوری و کارآفرینی منطقه ۴ به مدیریت پارک علم و فناوری در دو نوبت آنلاین و حضوری به ترتیب در تاریخ ۱۵ شهریور و ۲۱ آبان ماه ۹۸ در بجنورد برگزار می‌شود.

وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت موضوع جذب سرمایه‌گذار برای واحدهای فناور از برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری در تاریخ ۲۱ مهرماه امسال با عنوان کافه سرمایه خبر داد و افزود: ادامه این رویداد با همکاری شرکت کارن کراد طی دو روز در آبان ماه نیز برگزار خواهد شد.

گرمه‌ای با اعلام اینکه حمایت‌های نمایشگاهی پارک علم و فناوری از دیگر مزایای پشتیبانی واحدهای فناور است، گفت؛ از ابتدای سال ۹۸ بیش از ۴۰ واحد فناور در نمایشگاه‌های تخصصی و مطرح ملی و بین‌المللی نظیر اینوتکس، الکامپ و چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر حضور یافتند و خدمات و محصولات خود را به بازارهای هدف معرفی کردند.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری روستای خلاق استان در شهرستان شیروان اعلام کرد: به دنبال رونق چرخه تولید و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه در مناطق روستایی استان هستیم.

انتهای پیام/