استانها » البرز
کد خبر : 732180
چهارشنبه - 15 خرداد 1398 - 17:26

برای پیروزی در جنگ اقتصادی لباس رزم بپوشیم

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه باید برای پیروزی در جنگ اقتصادی لباس رزم بپوشیم،گفت: مقام معظم رهبری جنگ اقتصادی را رأس امور می دانند و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

برای پیروزی در جنگ اقتصادی لباس رزم بپوشیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج در خطبه های نماز عیدسعید فطر ضمن تبریک عید و دعای قبولی طاعات و عبادات، گفت: امروز درهای رحمت الهی باز است و نباید از موهبت خداوند غافل شویم؛ افرادی که در ماه مبارک رمضان با ذکر قلبی خدای متعال همراه بودند و توانستند خود را به خداوند نزدیک کنند در روز عید از برکات بیشتری برخوردار خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به حضور گسترده مردم استان البرز و کرجی ها در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: حضور جوانان و نوجوانان در روز قدس دشمن شکن و امید بخش بود. این حضور گسترده نشان داد تلاش افراد برای عدم حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و بی رمق نشان جامعه در رابطه با آرمان های انقلاب ناکام ماند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان در سال های گذشته شعارهایی در راستای ایران دوستی و با مضمون «نه غزه نه لبنان» را به راه انداختند، افزود: مردم بصیر و هوشیار بدون توجه به هجمه این قشر به وظیفه الهی خود عمل کردند و محکم به سینه شیطان و شیطان صفت ها کوبیدند. روز قدس به دلیل خیانت کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیست و معامله قرن با سال‌های گذشته متفاوت بود و اهمیت بیشتری داشت.

خطیب نماز عید سعید فطر کرج صحبت دشمنان مبنی بر اینکه مردم ایران به نظام بی اهمیت شده اند را سخنانی سخیف و بی ارزش خواند و ادامه داد: مردم ایران نه تنها خسته نیستند بلکه با نشاط و انگیزه بیشتری برای دفاع از آرمان های انقلابی خود می ایستند و نسبت به مستکبران عالم عقب‌نشینی ندارند.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه معامله قرن در راهپیمایی روز قدس در سرتاسر دنیا مورد نقد قرار گرفت و با “نه” روبه رو شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به موضوع مقاومت تأکید دارند که این موضوع نیازمند تبیین است. طی چند ماه اخیر رهبر انقلاب اسلامی به این نظریه نگاه جدی تری دارند و خطبا و اندیشمندان ما ضرورت مقاومت و ایستادگی در این برهه زمانی را باید برای مردم تبیین کنند.

وی اضافه کرد: ما از جنگ نظامی استقبال نمی کنیم، از طرفی مذاکرات نیز از سوی مقام معظم رهبری سم مهلک نامیده شده است. تنها چیزی که هزینه کمتری برای ما به همراه دارد و پیروزی را به دنبال خواهد داشت راهبرد مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه با بررسی نوع تحرکات آمریکا می‌توان گفت آن ها سعی دارد انظباط اجتماعی داخل ایران را برهم بزنند گفت: آن ها در نظر دارند ما نظم اجتماعی و سرمایه مردمی خود را از دست بدهیم و فضای هرج و مرج در داخل کشور به بوجود بیاید تا به اهداف خود برسند. سعی دارند با از بین بردن امید مردم جامعه را نسبت به اتفاقات مهم کشور بی توجه سازند.

امام جمعه کرج بیان کرد: از این رو دشمن جنگ اقتصادی را به راه انداختند تا در نهایت تقابلی میان مردم و نظام ایجاد کنند. از طرفی تحریم‌های وحشتناک برای مردم ایران تجویز می کنند و از طرف دیگر به مردم تلقین می کنند که ببینید نظام به فکر مردم نیست تا نظام مجبور شود دست از حمایت محرومین بردارد.

خطیب نماز عیدسعید فطر با بیان اینکه باید برای پیروزی در جنگ اقتصادی لباس رزم بپوشیم،گفت: مقام معظم رهبری جنگ اقتصادی را رأس امور می دانند و این بیانگر اهمیت موضوع است. تیم اقتصادی کشور باید گزارش عملکرد دهند که در سه ماهه نخست سال جاری برای تقویت تولیدات داخلی و مقابله با واردات چه کردند؟ برای مقابله با مشکلات تحریم ها چه راهی را در پیش گرفتند؟

امام جمعه کرج تصریح کرد: حتی مسؤولین استانی هم خوب است پاسخگو باشند و کنفرانس خبری تشکیل دهند تا مردم استان آگاه شوند در راستای رونق تولید استان البرز چه اقداماتی صورت گرفته و رونق کسب و کار در استان چگونه بوده است چراکه این اقدام برای جامعه امیدواری به همراه دارد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه نباید اتحاد جامعه از بین بروند اظهار کرد: جنگ روانی که توسط رسانه‌های دشمنان ایجاد می شود  در رابطه با تقویت فشار تحریم ها سازماندهی می شود، جنگ ادراکی و تفهیمی است و دشمن تلاش دارد از مشکلات داخلی برای باور پذیرکردن اخبار خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی این جنگ رسانه ای بن بست نمایی شرایط موجود است. از بین بردن امید نسبت به آینده و اینکه مسؤولان نمی توانند کارآمد باشند از دیگر اهداف این جنگ است که این تفکرات را به مردم القاء می‌کنند.

وی یادآور شد: توانایی مسؤولان انقلابی را زیر سوال می‌برند و در مردم تردید القاء می‌کنند. همچنین اهداف و سیاست انقلابی را ناکارآمد می‌خوانند تا در این سیاست های تغییر ایجاد شود و مسیر آرمان ها منحرف شود و القاء کنند که آرمان های انقلاب اسلامی با معیشت مردم مغایر است.

خطیب نماز عیدسعید فطر با بیان اینکه برای خنثی کردن توطئه دشمن نیازمند عزم جدی مسؤولان هستیم، افزود: همچنین برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و جنگ رسانه ای باید نسبت به اقدامات دشمن آگاه باشیم و با هوشیاری و تحلیل درست به مقابله بپردازیم.

امام جمعه کرج با تأکید بر تقویت روحیه انقلابی و امید به آینده در جامعه، تصریح کرد: نخبگان و خود مردم روح امیدواری را در جامعه تقویت کنند تا دشمن به هدف خود نرسند. طبق وعده الهی همه نقشه های شوم دشمنان از سر مردم مسلمان مرتفع خواهد شد.

وی در پایان افزود: سران آمریکا این روزها خود نیز سردرگم هستند. یکبار برای مذاکرات پیش شرط می‌گذارند و بعد بارها حرف خود را نقض می کنند. با این وضعیت اگر کسی در داخل کشور به فکر مذاکره با آمریکا باشد مصداق دیوانگی است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/ب/۳/خ