استانها » البرز
کد خبر : 449421
چهارشنبه - 4 مهر 1397 - 15:48
وزیر بهداشت مطرح کرد

برای جبران زحمات ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس تلاش می‌کنیم/خدمات‌رسانی به ۴۰ هزار ایثارگر در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفت: حدود ۴۰ هزار ایثارگر و ۵۰۰ شهید و جانباز در وزارت بهداشت وجود دارد که سعی داریم با تمام توان برای جبران زحماتشان در هشت سال دفاع مقدس تلاش کنیم.

برای جبران زحمات ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس تلاش می‌کنیم/خدمات‌رسانی به ۴۰ هزار ایثارگر در وزارت بهداشت

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از جانباز ۷۰ درصد مستقر در شهرک بنفشه_کرج، گفت: متأسفانه می‌بینیم جانبازان ما پس از گذشت ۳۸ سال از دوران جنگ هنوز با مشکل مواجه هستند و با عوارض جراحتهای آن دوران دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در رابطه با جانباز ۷۰ درصد البرزی اظهار کرد: حسین بخت‌آزاد به صورت مهمان در شهر کرج ساکن است از همین رو بنیاد شهید استان البرز از حضور وی اطلاع نداشته و خدمات‌رسانی تا کنون ناقص بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به همراهی مسئول بنیاد شهید استان البرز در این بازدید، اضافه کرد: سعی داریم از این پس هماهنگی لازم برای ارائه خدمات به این جانباز فراهم شود و مشکلاتی که دارد مرتفع گردد.

به گفته قاضی‌زاده هاشمی ۴۰ هزار ایثارگر و ۵۰۰ شهید و جانباز در وزارت بهداشت وجود دارد که تا حد امکان به آن‌ها ارائه خدمات شده است.

وی ادامه داد: هرچند تمام سعی خود را برای ارائه خدمات به قشر ایثارگر بکار بردیم ولی نمی‌توان گفت حق آن‌ها ادا شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از وزارتخانه‌ها که ارتباط خوبی با ایثارگران دارد وزارت بهداشت است و سعی به تقویت این رابطه داریم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه بهتر است همه امور ایثارگران و جانبازان توسط یک ارگان و نهاد واحد انجام شود، گفت: اگر این ساماندهی صورت نگیرد شاهد بدرفتاری و یا تفاوت برخورد خواهیم بود که ناراحتی برای سرمایه‌های کشور که همین ایثارگران هستند به وجود خواهد آمد.

وی افزود: مناسب و مطلوب نیست که شخصی مانندحسین بخت آزاد پس از ۳۰ سال جانبازی موفق نشده باشد به سفرهای زیارتی حج و کربلا مشرف شود و این کار با ساخت مستندی در این رابطه و با کمک های مردمی محقق خواهد شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم مجلس و دولت در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و باید مسائل مربوط به این افراد در یک دستگاه جمع شود چرا که وضعیت تلخی که بر جانبازان گذشته است، باید جبران شود.

قاضی زاده هاشمی در پایان افزود: این کوتاهی از سوی همه ما بوده است.

انتهای پیام/