استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 847399
شنبه - 13 مهر 1398 - 12:52

برای توسعه گردشگری قم به تحول نیاز داریم

رئیس انجمن حرفه ای مجتمع های گردشگری، تفریحی و سفره خانه های سنتی استان قم با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری قم ضعیف است تاکید کرد: برای توسعه گردشگری قم به تحول نیاز داریم

برای توسعه گردشگری قم به تحول نیاز داریم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد گنج خانلو در همایش روز جهانی گردشگری قم با شعار «گردشگری واشتغال،آینده ای بهتر برای همه» که در سالن همایشهای بین المللی شهرداری قم برگزار شد افزود: صنعت جهانگردی هم اکنون یکی از سود آورترین صنعت های کشورهای دنیا محسوب می شود در سال ۲۰۱۷ درآمد گردشگری جهانی ۱۷تریلیون دلار بوده است .

او با اشاره به برنامه جهانی برای استفاده از صنعت گردشگری تصریح کرد: کشور ما از نظر جاذبه های گردشگری جزو پنجمین کشور دنیاست لازم است که در این زمینه ما نیز برنامه داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

دبیر اجرایی همایش روز جهانی گردشگری قم برلزوم توسعه زیر ساخت ها تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلات سرمایه گذاران در این حوزه قوانین و مقررات دست و پا گیر است که بزرگترین مانع محسوب می شود و اجازه نمی دهد که سرمایه گذاران در حوزه گردشگری به شکل موثری ورود کنند.

گنج خانلو برلزوم برنامه ریزی برای افزایش ماندگار مسافردر قم را متذکر شدو تصریح کرد: باید برای افزایش ماندگاری زائران و مسافران در قم زیر ساخت های گردشگری قم را توسعه دهیم.

او اشتغالزای صنعت گردشگری را مورد توجه قرار داد و گفت: این حوزه می تواند نقش خوبی در کاهش بیکاری و اشتغالزایی در شرایط کنونی ایفا کند.