اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1034986
یکشنبه - 10 دی 1402 - 09:27
درگفتگو با ربیع عنوان شد:

برای تحقق شهر هوشمند؛ ۲۲۰ کیلومترطرح توسعه فیبر نوری درنجف آباد اجرا میشود/ زیرگذر فرهنگ، طرحی برا تردد آسان شهروندان منطقه یزدانشهر

تجلیل از تیم نخبگان مجتمع دانش بنیان شیخ بهایی نجف آباد و رونمایی از محصولات تولیدی برتر مسابقات مبتکران و مخترعان جهان WIIPA در تایوان و امارات متحده عربی به زودی در شهرداری نجف آباد انجام میشود.

برای تحقق شهر هوشمند؛  ۲۲۰ کیلومترطرح توسعه فیبر نوری درنجف آباد اجرا میشود/  زیرگذر فرهنگ، طرحی برا تردد آسان شهروندان منطقه یزدانشهر

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  تجلیل از تیم نخبگان مجتمع دانش بنیان شیخ بهایی نجف آباد و رونمایی از محصولات تولیدی برتر مسابقات مبتکران و مخترعان جهان WIIPA در تایوان و امارات متحده عربی به زودی در شهرداری نجف آباد انجام میشود.

 شهردار نجف آباد  گفت:بزودی طرح های جدید  ومحله محور مناطق پنج گانه شهرداری نجف آباد با ارزش بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان کلنگ زنی میشود.

  عبدالرسول امامی، درگفتگو با کیمیای وطن  با اشاره به اینکه از سال۱۴۰۱ تاکنون هفته مرحله از طرح های مدیریت شهری نجف آباد در راستای ارائه خدمات ماندگار و گره گشایی از شهروندان بهره برداری شده است  فزود: تاکنون در نجف آباد  بیش از ۵۴ پروژه شاخص و محله محور با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان افتتاح، کلنگ زنی و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دردی ماه نیزمرحله هشتم بهره برداری از طرح های مدیریت شهری نجف آباد انجام خواهد شد افزود: این طرح ها دارای ارزش ۲۸۵ میلیارد تومان خواهد بود.

کلنگ زنی فاز اول زیرگذر فرهنگ با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان

شهردارنجف آباد در ادامه از کلنگ زنی فاز اول زیرگذر فرهنگ با هزینه ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت:این طرح شامل جاده انحرافی ،خاکبرداری، خاکریزی، اجرای لایه بیس، اجرای آسفالت، تابلوگذاری و علائم ایمنی و ترافیکی است ؛دراین طرح ۵۶ عدد قطعه پیش ساخته بتنی پل و آزادسازی در مسیر زمین مدرسه واقع در منطقه چهار یزدانشهر به عنوان یکی از طرح های شاخص انجام خواهد شد که مشکل ورود و خروج شهروندان منطقه یزدانشهر از کمربندی جنوبی را مرتفع می سازد.

امامی تاکید کرد:طرح زیرگذر فرهنگ در چند فاز اجرایی خواهد شد که  در فاز اول زیرگذر زیتون منطقه پنج امیرآباد خواهد بود   این طرح با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و با اقداماتی نظیر اجرای جاده انحرافی، خاکبرداری بخش میانی، ساخت و نصب قطعات پیش ساخته بتنی پل ها  و جابجایی تأسیسات مورد نیاز کلنگ زنی و در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح شهروندان امیرآباد و آزادگان به طور کلی دسترسی ایمن به کمربندی شمالی شهرخواهند داشت،افزود: یکی از برنامه های مدیریت شهری نجف آباد تدوین برنامه عمرانی سالانه برای حل مشکل تردد و رفع نقاط حادثه خیز معابر شهری است که با کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها، به زودی شاهد برقراری تردد امن و افزایش سلامت شهروندان در این نقاط خواهیم بود.

تحقق شهر هوشمند  از اهداف توسعه پایدار مدیریت شهری است

شهردار نجف آباد،با اشاره به اینکه تحقق شهر هوشمند یکی از اهداف توسعه پایدار مدیریت شهری است گفت تلاش شهرداری نجف آباد این است تا با فراهم کردن  زیرساخت ها و بسترهای لازم شرایط را برای شهر هوشمند جهت دستیابی آسان شهروندان به تکنولوژی روز دنیا فراهم کند.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری نجف آباد قرارداد اجرایی طرح توسعه شبکه ملی فیبر نوری (FTTx) نجف آباد با اعتبار۲۰۵ میلیارد تومان، بین شهرداری نجف آباد و شرکت  آسیا تِک منعقد شده است ؛ بیش از ۲۲۰ کیلومتر عملیات حفاری دراین طرح انجام میشود و مقدمات تحقق افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت تا هزار مگابیت بر ثانیه فراهم می گردد.

تجلیل از تیم نخبگان مجتمع دانش بنیان شیخ بهایی نجف آباد

شهردار نجف آباد توجه ویژه به پروژه های عمرانی محله محور را از اولویت های شهرداری عنوان کرد و افزود: در این مدت، بیش از ۲۰ میلیارد تومان پروژه های عمرانی مانند زیرسازی، لکه گیری و آسفالت، پیاده رو سازی، کانیو و جدول گذاری در مناطق شهرداری نجف آباد انجام شده است.

امامی، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله) مبنی براینکه “گفتمان علمی، باید گفتمان مسلط و غالب جامعه باشد افزود:حمایت و معرفی افتخارآفرینان جوان و نخبه شهرستان امری شایسته و ضروری است.

وی تاکید کرد: تجلیل از تیم نخبگان مجتمع دانش بنیان شیخ بهایی نجف آباد و رونمایی از محصولات تولیدی برتر مسابقات مبتکران و مخترعان جهان WIIPA در تایوان و امارات متحده عربی به زودی در شهرداری نجف آباد انجام خواهد شد.

زهرا نصیری