مدیران تامین اجتماعی اصفهان توضیح می دهند؛

برای برطرف کردن فرسودگی در بیمارستان شریعتی بخشی از آن تخریب می شود

دربیمارستان شریعتی اصفهان فرسوده گی وجود دارد ؛بخشی ازآن تخریب و بازسازی می شود

زهرا نصیری

به عنوان یک پزشک اعتقاد دارم در مقوله توسعه و پیشرفت و یا حتی رشد از شهرهای نزدیکی همچون شیراز بسیار عقب هستیم.البته ارتقاء هتلینگ در بیمارستان‌های استان اصفهان آغاز شده است ولی بازهم برای بخش های درمانی جای خالی بسیاری ازموارد وجود دارد.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان اصفهان درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار کیمیای وطن مبنی بر اینکه آیا ساختمان های فرسوده در بیمارستان های تامین اجتماعی استان اصفهان وجود دارد و اگر وجود دارد برای رفع این فرسودگی ها چه کرده اید که حادثه ای مانند پلاسکو رخ ندهد به این موضوع اعتراف کرد که در برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی اصفهان مشکل فرسودگی وجود دارد و باید به آن به صورت زیر بنایی رسیدگی کرد.

علی اعتصام پور، درادامه گفتگوی خود با کیمیای وطن، با اشاره به اینکه در بیمارستان غرضی و فاطمه الزهرا (س)نجف آباد کمترین مشکل را به لحاظ فرسودگی شاهد هستیم گفت: در بیمارستان شریعتی مشکل فرسودگی وجود دارد ، البته در قسمتی از آن با بازسازی های انجام شده مشکل فرسودگی برطرف شد ، اما در بخش دیگری از این بیمارستان فرسودگی بالایی وجود دارد.

بازسازی اصولی بخشی ازبیمارستان شریعتی

وی تاکید کرد: با مشورت مسئولان فنی ، قرار بود ابتدا این بخش  بیمارستان شریعی نیز بازسازی شود اما با محاسبه هزینه ها و همچنین درصد فرسودگی بالا به این نتیجه رسیدیم که به طور کامل این بخش را تخریب کرده و از نو بسازیم.

وی ادامه داد: امیدواریم تا دو ماه آینده بخشی که دارای فرسودگی بالاست را به طور کامل تخریب کنیم تا بصورت بنیادی یک طرح جدید برای خدمت رسانی به مردم احداث شود.

اعتصام پور، به این موضوع اعتقاد کامل داشت که تمام بیمارستان‌های سطح شهر باید برای بیماران همچون یک هتل خدمات رسانی کنند و در مقابل برای کارمندان و پزشکان، همچون یک پادگان نظامی سخت گیر و قانونمند باشند.

وی افزود: با ملاک قرار دادن شاخص‌های کمی متوجه می‌شویم اصفهان با این پیشینه تاریخی آن طور که باید توسعه نیافته است. متأسفانه اصفهان در بخش درمان نیز همچون بسیاری بخش‌های دیگر توسعه یافته نیست.

اختلاف علوم پزشکی وتأمین اجتماعی  

مدیردرمان تأمین اجتماعی اصفهان ، با اشاره به اینکه مشکل پیش آمده میان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی، اضافه کرد: این سازمان با مدیران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم فکر است و هر دو سازمان از خدمتگذاران دولت تدبیر و امید هستند. مشکلات موجود مختص به استان اصفهان نیست و احساس می‌کنیم راهی به جز گفت و گو نداریم.

وی ادامه داد: هر دو ارگان با توجه به حجم فعالیت خود، دیگر توانی برای تخریب یکدیگر ندارند و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی ناشی از عدم پرداخت یارانه سلامت و عدم پرداخت همه بیمه‌های فعال در کشور است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: طبق جلسه این دو سازمان با حضور استاندار محترم،۵۰ میلیارد تومان در دو نوبت به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است و مابقی آن نیز با نامه نگاری‌های صورت گرفته از تهران در حال پیگیری است.

پرونده الکترونیک بیماران

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان نیز درادامه با اشاره به اینکه تمام کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی شامل کارگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند از ۱۹ دی تا ۱۹ فروردین سال ۹۶ با مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی از بخشودگی جرائم استفاده کنند گفت: پرونده الکترونیک بیماران نیز که در سه استان آزمایش شده بود، برای بهره برداری در اصفهان آماده است و به زودی تمام پرونده‌های همه یک میلیون و ۸۰ هزار بیمه شده اصلی به صورت الکترونیک اسکن می‌شود و فضاهای عظیم بایگانی آزاد خواهد شد.

علی اصغر دادخواه ، افزود: تا پایان سال ۹۶ همه بسترهای لازم برای دولت الکترونیک در سازمان تأمین اجتماعی محقق خواهد شد و حتی در بخش بازنشستگی نیز نیاز به مراجعه به سازمان وجود ندارد. امید است روزی برسد که هیچ ارباب رجوعی به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نکند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب که در دوره قبل ۱۸۰ میلیارد تومان شامل این طرح شد، خاطرنشان کرد: این طرح برای مدت سه ماه از ۱۹ دی ماه ۹۵ تا ۱۹ فروردین ماه ۹۶ ادامه دارد و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه از این خدمات استفاده کنند.

بدهی میلیاردی کارفرمایان

دادخواه گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی‌های معوقه کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد و ریسندگی و بافندگی کاشان با ۱۲۰ میلیارد تومان بزرگ‌ترین کارگاه بدهکار به سازمان است.

وی اضافه کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته‌اند که با توجه به رکود چند سال گذشته این رقم طبیعی بوده و رشد آن در حال حاضر متوقف شده است.

تسویه حساب بدهی شهرداری

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بدهی ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به سازمان تأمین اجتماعی، گفت: زمینی سه هکتاری با ارزش ۲۵ میلیارد تومان در کنار سالن اجلاس اصفهان به سازمان تأمین اجتماعی داده شده است و باقی اختلاف حساب این دو سازمان برای دریافت مجوزهای تأسیس یک بیمارستان پرداخت خواهد شد.اصفهان آن طور که باید در بخش درمان توسعه نیافته است

وی اضافه کرد: بازرسی الکترونیک که به صورت آزمایشی در تهران انجام شده بود، از اسفندماه سال جاری در تمام کشور اجرا می‌شود و بازرسان تأمین اجتماعی با تبلت هایی که در اختیار دارند با مراجعه به کارگاه‌ها و ثبت اثر انگشت الکترونیک بیمه شدگان، مغایرت‌های لیست بیمه کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی را به صفر می‌رسانند.