سرمقاله/

براندازی ظلم و زور

احادیث و روایات حاکی از آن است که حضرت مهدی(عج) از آغاز ظهور قیام می کنند و با ظالمان و قلدران به مقابله می پردازند یکی از ویژگیهای قیام جهانی آن حضرت رویارویی و جنگ با کفار و مشرکین و مفسدین فی الارض است.

براندازی ظلم و زور

 پایگاه خبری ربیع/

احادیث و روایات حاکی از آن است که حضرت مهدی(عج) از آغاز ظهور قیام می کنند و با ظالمان و قلدران به مقابله می پردازند یکی از ویژگیهای قیام جهانی آن حضرت رویارویی و جنگ با کفار و مشرکین و مفسدین فی الارض است

امام باقر، علیه السلام، در این زمینه می فرماید: مهدی از این جهت با جدش محمد مصطفی، صلی الله علیه وآله، شباهت دارد که با شمشیر قیام می کند و دشمنان خدا و رسولش و زورگویان و طاغوتیان را به قتل می رساند و با شمشیر و ایجاد رعب و وحشت نصرت می یابد و یاری می شود و هیچ یک از پرچمهایش شکست خورده بر نخواهد گشت.

قیام مهدی با سلاح است برای پاکسازی دنیا از لوث وجود ستم و چپاول و زورمندی و استعمار و استکبار تا انسانها طعم آزادی و برادری و صلح و دوستی به معنای واقعی کلمه را بچشند و دنیا برای همه امن باشد نه اینکه عده ای به قیمت نا امنی دیگران فضا را برای خود امن کنند و دیگران را به جان هم بیندازند و بر همه حکومت کنند

همچنین امام صادق، علیه السلام، در پاسخ ابو خدیجه که از ایشان درمورد حضرت قائم سؤال کرده بود، فرمودند: کلنا قائم بامر الله واحد بعد احد حتی یجی ء صاحب السیف فاذا جاء صاحب السیف جاء بامر غیر الذی کان. همه ما یکی پس از دیگری قائم به امر خدا هستیم تا زمانی که صاحب شمشیر بیاید; پس آنگاه که صاحب شمشیر آمد برنامه و دستوری غیر از آنچه بوده به اجرا درمی آورد.

با توجه به قیام عدل مآبانه اسلامی و انسانی آن بزرگوار به منظور برچیدن بساط ظلم و ستم و برقراری عدل و داد از یک سو و ظالمانه بودن استفاده از هر نوع سلاحهای جنگی فعلی از سوی دیگر معقول و قابل قبول نیست که حضرتش از سلاحهای جنگی  غیر شمشیر و نیزه این چنینی استفاده نماید و قطره خونی را بنا حق بریزد یا ظالمانه به جان و مال مردم آسیب رساند.

به هر حال برای خداوند خیلی سهل و آسان است که حجتش امام زمان، علیه السلام، را بر دنیای کفر و استعمار و زور و قلدری مسلط و پیروز فرماید; آن چنانکه دنیای کفر و ایمان به حیرت درآید و اسلام راستین هر چه سریع تر و گسترده تر در سراسر جهان به نمایش درآید و بساط ظلم و کفر برچیده شود.

آری در قرآن مجید آمده است: کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله. در این آیه خداوند متعال خاطر نشان فرموده است که چه بسیار گروه اندک که به اذن الهی بر گروه فراوان و رقم چند صد برابر یا چند هزار برابر چیره و پیروز شوند که نمونه های متعددش پیروزیهای حیرت انگیز پیامبر گرامی اسلام بود با نیروهای کم بر نیروهای چند برابری کفار و مشرکین و بالاخره گسترش هر چه بیشتر اسلام و برچیده شدن بساط شرک و بت پرستی از صحنه حجاز و عربستان و بعدا دیگر مناطق و بلاد دور و نزدیک به حجاز، این پیروزی ها و دیگر پیروزیهای مسلمانان در برابر قدرتهای بزرگ از جمله پیروز انقلاب اسلامی نشان از آن دارد که حضرت مهدی(عج) با ۳۱۳ یار وفادار که هرکدام توانایی اداره حوزه ای از حوزه های مسئولیتی را دارند می توانند جهان را از ظلم و جور به اذن الهی پاک و عدل و داد را به امامت حضرتشان برقرار نمایند.

اگر امروز مکرون و قدرت حاکمه فرانسه دست به هتک حرمت می زنند، این حرکات نشان از قدرت قلیل مسلمانانی است که در این کشور فعال شده اند و اسلام گرایی توانسته جای خود را در مردم این کشور باز کند!

مکرون از پیشرفت اسلام در این کشور به شدت هراسیده است؟

او می داند اگر ملتش امتیازات انسانی اخلاقی و جامعیت اسلام را بفهمند رشد اسلام و توسعه آن شدت می گیرد بدین سبب با تمام قوا وارد مبارزه با اسلام خواهی مردمش وارد شده است! اما او باید بداند گسترش دین مبین اسلام در بین انسانها آغاز شده و دنیای بشریت در حال آمادگی برای قیام آخرین سفیر الهی است تا ظلم و ستم برچیده شود و عدل و داد و آزادی به معنای واقعی کلمه در جوامع انسانی ساری و جاری گردد، این وعده الهی است و تخلف ناپذیر خواهد بود و تحرکاتی همچون اقدامات مکرون به نوعی انتحار می ماند؟ که نشان از جهل و نادنی و نفهمی اوست. امروز آوازه اسلام جهانی شده است و مکرون و بزرگتر از او هم با هتک حرمت و جو و غوغا سالاری و بی ادبی کاری از پیش نخواهند برد و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین! مکر مکرون محکوم به فناست بحول و قوه الهی.