اجتماعی » خواندنی
کد خبر : 891525
دوشنبه - 4 آذر 1398 - 21:51

با زردچوبه دیابت را درمان کنید

یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد که زردچوبه در درمان بیماری دیابت موثر است.

با زردچوبه دیابت را درمان کنید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایرنا/ یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد که زردچوبه در درمان بیماری دیابت موثر است.

در این طرح تحقیقاتی که توسط دکتر «هادی ادیبی» در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شده آمده است: کورکومین (زردچوبه) خاصیت ضد دیابتی دارد.

کورکومین یک جزء جدا شده از ریزوم زردچوبه با اثرات بیولوژیکی در زمینه­ های آنتی اکسیدانتی، کاهنده قندخون، ضدالتهاب و ضدسرطان است، بنابراین باتوجه به ارتباطی که استرس اکسیداتیو در ایجاد بیماری دیابت دارد، کورکومین می‌­تواند به عنوان یک گزینه­ درمانی مناسب مورد توجه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این تحقیق آمده است: از آنجا که ترکیبات طبیعی و گیاهی دارای عوارض کمتری نسبت به ترکیبات شیمیایی می­‌باشند از این رو تلاش برای شناخت و کشف ترکیبات آنتی اکسیدان طبیعی با عوارض کمتر یا بدون عارضه محققان را به سمت مطالعه و شناخت هرچه بیشتر این ترکیبات سوق داده است.

دیابت یک اختلال متابولیک است که در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌­رود یا بدن در مقابل انسولین مقاوم شده بنابراین نمی‌­تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

نقش اصلی انسولین پایین آورنده­ قند خون است و از این رو در دیابت میزان قند خون افزایش یافته و هایپرگلایسمی ایجاد می‌­شود که نتیجه­ آن ایجاد عوارض ماکروواسکولار و میکروواسکولار در بیمار است.