تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 331996
شنبه - 2 تیر 1397 - 17:00

با دو پتنت گوشی های هوشمند بدون حاشیه سامسونگ آشنا شوید

سامسونگ با ثبت دو پتنت در رابطه با گوشی‌های بدون حاشیه، عزم جدی خود برای تولید یک محصول بدون حاشیه را بیش از پیش نشان داده و ما در این مطلب نگاهی به نکات مرتبط با این طراحی‌ها می‌اندازیم.

با دو پتنت گوشی های هوشمند بدون حاشیه سامسونگ آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ با ثبت دو پتنت در رابطه با گوشیهای بدون حاشیه، عزم جدی خود برای تولید یک محصول بدون حاشیه را بیش از پیش نشان داده و ما در این مطلب نگاهی به نکات مرتبط با این طراحیها میاندازیم.

در طی دو روز گذشته، سامسونگ دو پتنت جدید در رابطه با تولید یک گوشی هوشمند بدون حاشیه را ثبت کرده است که اولین مورد آنها مربوط به یک مدل بدون حاشیه با دو نمایشگر است. در ای حالت همان گونه که از طرحهای موجود درون مطلب مشخص است، این محصول در جلوی خود از یک نمایشگر بزرگ و یکپارچه و در بخش پشتی هم از یک نمایشگر کوچکتر بهره میبرد. البته وجود نمایشگر دوم موضوع جدیدی در دنیای گوشیهای هوشمند نیست و در گذشته نمونههای آن را در گوشی V20 الجی و گوشی Pro 7 کمپانی Meizu دیده بودیم. با این که هر کدام از این محصولات با استفاده از نمایشگر دوم خود، به حدی از موفقیت رسیدند، اما ممکن است نحوهی استفادهی سامسونگ از نمایشگر دوم به کلی برگ برنده را در دستان این کمپانی قرار دهد.

با این حال در همین نقطه باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است هیچ گاه این پتنتها رنگ واقعیت را نبینند و هیچ محصولی از روی آنها تولید نشود. با این حال از مزایای استفاده از چنین نمایشگر دومی احتمالاً میتوانیم به راحتی استفاده از محصول در وضعیتی اشاره کنیم که گوشی با نمایشگر روی سطحی قرار داده شده باشد. از طرفی این نمایشگر میتواند با استفاده از وضوح تصویر پایینتر، حکم نمایشگر همه روشن محصول را آن هم با انرژی کمتر انجام بدهد. با این حال با توجه به میزان مساحت این نمایشگر و همچنین کوچک شدن بیش از حد سنسورهای دوربین، سوالهای بسیاری را بوجود میآورد که یکی از آنها عدم تطابق سنسورهای دوربین کوچک درون پتنت با سیاستهای به کارگیری سنسورهای بزرگ برای دستیابی به تصاویر و فیلمهای بهتر است. با این حال اگر در این نمایشگر دوم، اسکنر اثر انگشتی تعبیه شود، احتمالاً با محصول جالبی طرف خواهیم بود.

نکته جالب دیگری که در رابطه با این طراحی وجود دارد، حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون است که البته دیگر همه با راهکار جایگزین آن آشنا هستیم. با این حال در این طرح حتی خبری از دوربین سلفی هم نیست و شاید راهکار جایگزین این گونه باشد که به محض چرخاندن گوشی، شما بتوانید با استفاده از نمایشگر دوم، برای ثبت عکس و فیلمهای سلفی اقدام کنید. باز هم اشاره میکنیم که این یک پتنت بوده و تمامی موارد گفته شده صرفاً پیشبینی و حدس هستند.

اما پتنت دومی که یک روز بعد از پتنت اول به ثبت رسید، مربوط به یک گوشی هوشمند بدون حاشیه دیگری است که البته تمرکز زیادی روی حاشیههای مغناطیسی محصول دارد. در این پتنت اشاره شده است که تمامی حاشیههای محصول دارای خاصیت مغناطیسی هستند و حتی در نهایت فریم این محصول هم با استفاده از اتصالات U شکل و همین خاصیت مغناطیسی است که اطراف نمایشگر را به خوبی پوشش میدهد.

جالبترین نکتهی این پتنت در این است که طراحی موجود در آن، توسط سازمان WIPO (World Intellectual Property Office – سازمانی حمایت کننده از طرحهای ابتکاری) تایید شده است. خبرگزاری LetsGoDigital نام این پتنت را Display device and frame member بیان کرده و اعلام کرده است که از این طراحی قرار است در تولید گوشیهای هوشمند، تلویزیونها، مانیتورها و دیگر تجهیزات الکترونیکی که از نمایشگرها استفاده میکنند، استفاده شود. با این حال همچنان مشخص نیست که سامسونگ دقیقاً در چه زمانی از این طرح در گوشیهای هوشمند خود استفاده خواهد کرد اما به راستی که مشاهده محصولی با این طراح میتواند بسیار جذاب باشد.

با توجه به این که سامسونگ معمولاً طراحیهای جدید خود را در محصولات جدیدی به بازار عرضه میکند و نمونههای آن را میتوانیم در محصولات Galaxy Round و Galaxy Note Edgeمشاهده کنیم، احتمالاً عرضه این طراحهای جدید را هم در محصولات تازهای مشاهده خواهیم کرد. با توجه به این که معمولاً سامسونگ هر دو سال یکبار، تغییراتی را در طراحی گوشیهای خود اعمال میکند، احتمال مشاهده طرحهای بدون حاشیه در نمونهی Galaxy S10 بسیار زیاد است و برای همین باید برای شنیدن اخبار جدید در این زمینه، مدت زیادی را به انتظار بنشیم و دلیل آن این است که هماکنون سامسونگ تمرکز اصلی خود را روی انتشار گوشی در راه Galaxy Note 9قرار داده است و پس از آن برای تولید نسل دهم گلگسیهای خود اقدام خواهد کرد.