استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 411109
یکشنبه - 11 شهریور 1397 - 16:30
معاون وزیر صمت:

باید نظارت‌های بازار هوشمندانه و هدفمند باشد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظارت‌ها در بازار باید به‌صورت هدفمند و هوشمندانه باشد و وجود نکات مثبت ازجمله کار کردن صحیح در بازار کم است

باید نظارت‌های بازار هوشمندانه و هدفمند باشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ،  سید محمود نوابی در آیین تجلیل از برگزیدگان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خراسان شمالی با اشاره به هفته تعاون گفت: امروزه به تعاون واقعی برای عبور از شرایط کنونی نیاز داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای ماده ۶ که حمایت از مصرف‌کننده می‌باشد را میعاد خادمین مردم دانست و افزود: پیام این همایش‌ها خدمت بیشتر به ارباب‌رجوع است.

وی نظر مردم در انتخاب بنگاه‌ها و دستگاه‌ها را مهم دانست و عنوان کرد: یکی از چالش‌ها جوایزی است که متکثر است و تا زمانی که نامی از جایزه نباشد همه سکوت اختیار می‌کنند.

نوابی شرایط ناظرین افتخاری بر بازار را مدرک دیپلم و سن را بالای ۱۸ اعلام کرد و گفت: ما متعهد به انجام کار هستیم و جامعه، جامعه‌ای اسلامی است اما وجود نکات مثبت در بازار برای چنین جامعه‌ای بسیارکم است.

وی یکی از رسالت‌های انجمن حمایت از مصرف‌کننده را اطلاع‌رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: اهل قصه باید با احتکار برخورد کنند و وظیفه ما آشنا سازی وظایف مردم به جامعه است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان همچنین تعداد بازرسی در سال گذشته را حدود سه میلیون و ۶۰۵ هزار مورد اعلام کرد و افزود: این باعث ناراحتی در جامعه اسلامی که تعداد ۲۳۰ هزار پرونده بالغ بر هزار میلیارد توام تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و ۱۱ هزار پرونده با ارزش ریالی ۵۹۰ میلیارد ریال در جهت مبارزه با قاچاق به نهادهای مربوطه فرستاده شود و امروزه محور اصلی نظارت هوشمندانه و هدفمند در بازار است.

نوابی همچنین اظهار داشت: در حوزه  بانکی، بیمه و مالیاتی باید با تولید همراه شد و بین سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار تفاوت قائل شد و سطح ارزش سرمایه‌گذار با سطح ارزش خیر مسجد ساز و مدرسه‌ساز در جامعه برابر است که به نفع اقتصاد خواهد بود.

انتهای پیام/