استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 439026
چهارشنبه - 28 شهریور 1397 - 11:30
قاضی القضات خراسان شمالی:

باید سراغ دانه‌درشت‌ها رفت / مردم دنبال نتیجه کارها هستند

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی بخش عمده مشکلات را ناشی از سوء مدیریت‌ها دانست و افزود: باید سراغ دانه‌درشت‌ها در هر مقامی رفت و حتی با مقصرین دولتی و حاکمیتی برخورد کرد زیرا مردم دنبال نتیجه کارها هستند.

باید سراغ دانه‌درشت‌ها رفت / مردم دنبال نتیجه کارها هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در جلسه شورای قضایی استان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به بعضی از صفات و ویژگی‌های بارز امام حسین (ع) و اهداف قیام عاشورا اشاره و اظهار کرد: امروز کارگزاران جمهوری اسلامی ایران بیش از هر موقع دیگر نیازمند شناخت کافی از اهداف قیام امام حسین (ع) هستند و رمز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بطن شناخت از محرم و صفر بود.

وی خطاب به اعضای شورای قضایی استان تأسی و پاسداشت قیام عاشورا را لازمه انجام کار مدیریت جهادی دانست و بر زنده نگه‌داشتن آرمان‌های مقدس این قیام تأکید کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی، با بیان این نکته که برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی عزم و اراده جدی می‌طلبد، بر ضرورت نظارت بر شبکه توزیع  کالاهای مکشوفه  تأکید و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات مردم در حوزه شبکه توزیع متمرکزشده است بنابراین لازم است متولیان کار، این شبکه را دقیقاً شناسایی و بر نحوه عملکرد آن نظارت کنند.

وی همچنین افزود: مردم به دنبال نتیجه کار هستند و ما وظیفه‌داریم در خصوص اقدامات خود صادقانه به آنها اطلاع‌رسانی و دقیقاً اعلام کنیم که چه میزان از کالاهای مکشوفه و به چه کیفیتی به بازار تزریق‌شده و رصد شود که مجموع کارهایی که صورت گرفته، چه تأثیری در بازار و تعدیل قیمت‌ها و ایجاد ثبات اقتصادی داشته است.

این مقام قضایی، با انتقاد از برخی سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها و عدم برنامه‌ریزی در گذشته، تصریح کرد: قطعاً بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی گریبان گیر کشور، ناشی از سوء مدیریت‌ها و عدم پیشگیری و عدم اتخاذ تمهیدات بازدارنده است. لذا وقتی شاهد نوسان صعودی و مکرر قیمت کالاها هستیم، قطعاً باید سراغ دانه‌درشت‌ها در هر مقام و جایگاهی رفت و حتی اگر قصور متوجه مدیران دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی باشد، باید با آنها نیز برخورد شود.

جعفری، با تبیین وظیفه مثلث نظارتی مشتمل بر دادستان، بازرس کل و سازمان تعزیرات حکومتی استان، از دستگاه‌های نظارتی مزبور خواست؛ ضمن ورود میدانی در عرصه و تقویت و تداوم نظارت‌ها در فرایند تولید و توزیع کالاهای اساسی مردم، نتایج عملکرد خود را از حیث میزان تأثیرگذاری بر ثبات بازار و ایجاد تعادل در قیمت‌ها، گزارش کنند.

این مقام قضایی در ادامه، با ابراز نگرانی از تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در استان، بر لزوم شناسایی و معرفی تعداد دقیق واحدهای تولیدی نیمه فعال و همچنین تعداد دقیق انبارهای استاندارد و غیراستاندارد در سطح استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه ضمن تشکر از میزبانی اداره کل زندان‌ها، موضوع زندان و استفاده در حد ضرورت از این مجازات را مورد تأکید قرار داد و اعلام داشت: الحمدالله با اقدامات خوبی که در زندان‌های استان انجام‌گرفته است مجموعه زندان‌های استان از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار می‌باشند ضمن اینکه دغدغه‌های زندان در خصوص تأمین و تجهیزات امکانات باید مورد لحاظ قرار گیرد.

انتهای پیام/