استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 464892
شنبه - 14 مهر 1397 - 17:42
نماینده مردم اسفراین:

بانک‌ها موظف به بخشش جرائم وام‌های فعالان بخش تولید شدند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی را موظف کرده‌ایم جرائم کارآفرینانی که تا پایان سال ۹۶ وام‌های آنان سررسید شده چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعتی و گردشگری را ببخشند.

بانک‌ها موظف به بخشش جرائم وام‌های فعالان بخش تولید شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین، با حضور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران کل خراسان شمالی مسائل و مشکلات کارآفرینان حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری در شهرستان اسفراین موردبررسی قرار گرفت.

هادی قوامی در حاشیه این نشست به خبرنگار فارس گفت: نشستی با حضور برخی از مدیران استانی، کارآفرینان استان و روستاهای که در بخش کارآفرینی دچار مشکل هستند در شهرستان اسفراین برگزار شد که کارآفرینان مسائل و مشکلات خود را مطرح نمودند و مقرر گردید که مدیران استانی این مسائل و مشکلات کارآفرینان چه در ارتباط با تسهیلات بانکی و چه در ارتباط با مسائل اجرایی در بخش معدن، کشاورزی و گردشگری در مرکز استان بررسی و مرتفع نمایند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موارد مختلفی نیز در مجلس برای مرتفع نمودن مشکلات کارآفرینان در حال پیگیری هستیم ازجمله اصلاح قانون بودجه و اصلاح تبصره ۱۶ که مربوط به بخشش جرائم وام‌های فعالان بخش تولید است کارآفرینانی که تا پایان سال ۹۶ وام‌های آنان سررسید شده چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعتی و گردشگری بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی را موظف کرده‌ایم که جرائم آنان را ببخشند.

وی همچنین افزود: برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان هم منبعی از طریق بانک مرکزی حداقل دو تا ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار ۱۱ بانک قرار داده خواهد شد تا کسانی که وام زیر ۱۰۰ میلیون تومانی دارند بتوانند اصل وام را پرداخت کنند و سود آن از طریق این محل پرداخت گردد و جرائم آنان نیز بخشیده شود.

قوامی در پایان بیان کرد: یکسری اصلاحاتی نیز در قوانین مثل مالیات بر ارزش‌افزوده که اصلاحیه‌اش آماده است و در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد که با تصویب این قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بخشی از مشکلات پیمانکاران و واحدهای تولیدی حل خواهد شد.

انتهای پیام/