یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با پایگاه خبری ربیع:

بانک‌ها به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد ایران باید اجازه دهند تولید رونق پیدا کند

سیاست‌های پولی نظام بانکی کشور باید در جهت رونق تولید باشد و در واقع این بانک‌ها هستند که به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد ایران باید اجازه دهند تولید رونق پیدا کند.

بانک‌ها به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد ایران باید اجازه دهند تولید رونق پیدا کند

مهرداد شیراری در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ربیع، با اشاره به شعار اقتصادی سال ۹۸ اظهار کرد: سیاست‌های پولی نظام بانکی کشور باید در جهت رونق تولید باشد و در واقع این بانک‌ها هستند که به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد ایران باید اجازه دهند تولید رونق پیدا کند.

این کارشناس و تحلیلگر اقتصادی افزود: نقش اصلی بانک ها در هر نظام تولیدی، تامین نیازهای مالی برای واحدهای تولیدی و بازرگانی و جذب سرمایه‌های خرد مردم به بخش تولید است، بنابراین اقدامات بانک‌ها باید به عنوان تسهیلات در خدمت تولیدکنندگان و خط تولید قرار گیرد تا شاهد رونق تولید داخلی باشیم.

وی افزود: این بانک ها هستند که می توانند نقش واحدهای تولیدی در اقتصاد ملی را به خوبی برجسته کنند و اهمیت خط تولید یک کشور را بالا ببرند تا شاهد رونق تولیدات داخلی کشور باشیم، اما متاسفانه بانک‌های کشور نه تنها مخالف برجسته سازی نقش تولیدکنندگان در اقتصاد کشور هستند بلکه می خواهند ضعف تولید موجب باز شدن دست آنها در واردات شود.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: بانک ها باید نقش بازار پولی را برای نظام تولید کشور بازی کنند و نگهداری ارزش پول، تامین نقدینگی برای واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع نیازهای خرد مردم از طریق ارائه تسهیلات خرد را انجام دهند تا مجموع این اقدامات در کنار یکدیگر و به صورت همزمان منجر به رونق تولید شود.

شیرازی ادامه داد: ابزار های مختلفی برای برجسته سازی نقش بانک‌ها در نظام تولید کشور وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اوراق قرضه، سپرده، اوراق بهادار و اوراق مدت‌دار اشاره کرد.