استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 783699
سه شنبه - 8 مرداد 1398 - 18:56

بانک‌های خراسان شمالی متعهد به پرداخت تسهیلات سیل‌زدگان باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بانک‌ها باید برای پرداخت تسهیلات به تعهدات خود پایبند باشند.

بانک‌های خراسان شمالی متعهد به پرداخت تسهیلات سیل‌زدگان باشند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب‌زاده در چهارمین نشست کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: تأکید بر تسریع روند بازسازی مناطق سیل‌زده به معنای کنار گذاشتن مشخصات و الزامات فنی و مهندسی نیست.

وی افزود: سازوکار بازسازی مناطق سیل‌زده مشخص است و هیچ دستگاه اجرایی و حمایتی حق خروج از این مسیر را ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای بازسازی مناطق سیل‌زده از انعقاد تفاهم‌نامه‌ها به‌صورت جزیره‌ای پرهیز شود تا موجب نارضایتی مردم نشویم و همچنین بانک‌ها باید برای پرداخت تسهیلات به تعهدات خود پایبند باشند.

وی خطاب به بنیاد مسکن استان تأکید کرد: بازسازی و نوسازی منازل خسارت‌دیده در سیل اخیر استان باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

رجب‌زاده اشاره داشت: در بحث روستاهای رانشی استان نیز باید روند معرفی زمین برای جابجایی روستاها تسریع شود.

وی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع کشور بحث بازسازی مناطق سیل‌زده است و متولیان امر در استان باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در انتها خبر داد: تاکنون اعتبارات مصوب شده در بخش آب منطقه‌ای و مدیریت رودخانه‌ها ۱۵ میلیارد تومان،  شبکه آبیاری ۷ میلیارد تومان، ایستگاه هیدورمتری ۱ میلیارد، شرکت برق ۵ میلیارد تومان، آبفای روستایی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، آبفای شهری ۴ میلیارد و شهرداری‌ها ۱۳ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/