اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 765328
جمعه - 21 تیر 1398 - 12:17

بانوی کارآفرینی که برای ۲۱۰ نفر شغل ایجاد کرد

یک بانوی تولیدکننده ارومیه با ایجاد کارگاه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران برای ۲۱۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.

بانوی کارآفرینی که برای ۲۱۰ نفر شغل ایجاد کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ بانوی تولیدکننده ارومیه‌ای گفت: با ایجاد کارگاه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران برای ۲۱۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.

آرزو سلطان زاده اظهار کرد: کار تولید چیپس میوه را از سال ۹۵ با اعتبار ۵۰ میلیون تومان در یک کارگاه کوچک در ارومیه آغاز کردم.

وی افزود: میزان اشتغال‌زایی مستقیم ۱۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر در اوایل شروع فعالیتم بود، اما اکنون موفق شدم برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کنم که با توسعه کارگاه این تعداد افزایش هم پیدا خواهد کرد.

این بانوی تولید کننده تصریح کرد: در حال حاضر در سه زمینه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران فعالیت دارم و به دنبال افزایش کارگاه های تولید قارچ هستم که در هر کارگاه بین ۱۰ تا ۲۰ نفر مشغول به فعالیت خواهند شد.

سلطان زاده ابراز داشت: پس از گسترش تولیدات، دعوتنامه‌ای از کشور گرجستان برایم ارسال شد تا به عنوان تولید کننده در آن کشور فعالیت کنم، اما به خاطر کشورم و این مردم قبول نکردم.

وی در ادامه گفت: اکنون چیپس میوه ما به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود که با استقبال خریداران در این کشورها مواجه شده و آن ها درخواست ۵۰ تن میوه خشک کرده اند که حدودا حاصل تبدیل ۵۰۰ تن میوه است و اگر مسئولان زمینه صادرات این محصول را فراهم کنند، حاصل زحمات هیچ کشاورزی در آذربایجان غربی پایمال نمی‌شود.

سلطان زاده افزود: ما به منظور حمایت از کشاورزان زعفران نیز پیاز این محصول را به قیمت مشهد و حدود یک دوم تا یک سوم بازار استان به شکل عمده عرضه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: معمولا مشکل اصلی تولید کنندگان، مساله بازاریابی و فروش است که در این باره به بانوان و جوانان که علاقه مند به ورود به عرصه تولید هستند اعلام می‌کنم حاضر به کمک و عهده دار شدن این بخش از چرخه تولیدشان هستم.

این بانوی تولید کننده خاطرنشان کرد: به بانوان و جوانان توصیه می کنم که همیشه به فکر پشت میزنشینی نباشند و برای رونق تولید وارد عرصه شوند و بدانند که می توان در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرد.

انتهای پیام/