تولیدی » شهر اصفهان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 214118
پنجشنبه - 5 بهمن 1396 - 16:23

بافت فرهنگی غالب اصفهان قدر دانسته شود/ برگزاری نماز جمعه نشان از اقتدار نظام

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دیدار استاندار اصفهان اظهار داشت: اصفهان از بیرون بیشتر یک استان سیاسی شناخته شده است ولی زمانی که به این استان ورود پیدا می‌کنیم، بافت کاملاً فرهنگی دارد که باید قدر آن دانسته و این بافت غنی با […]

بافت فرهنگی غالب اصفهان قدر دانسته شود/ برگزاری نماز جمعه نشان از اقتدار نظام
به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دیدار استاندار اصفهان اظهار داشت: اصفهان از بیرون بیشتر یک استان سیاسی شناخته شده است ولی زمانی که به این استان ورود پیدا می‌کنیم، بافت کاملاً فرهنگی دارد که باید قدر آن دانسته و این بافت غنی با سرمایه‌گذاری بر روی آن حفظ شود.

وی برگزاری نماز جمعه را اقتدار نظام خواند و افزود: فعالیت هیئات مذهبی اصفهان در ایام محرم و سوگواری اهل بیت(ع) در کشور کم‌نظیر است و وجود هیئات مذهبی متعدد و مؤسسات خیریه و دینی مختلف در این استان نشان از تدین بالای مردم این خطه دارد.

محسن مهرعلیزاده نیز در این دیدار ابراز داشت: اصفهان دارالمؤمنین است و با وجود ۶ درصد جمعیت کشور، ۱۰ درصد از شهدا و ۱۱ درصد از جانبازان کشور از این استان هستند.

وی با بیان این‌که بیشترین وجوهات از استان اصفهان پرداخت می‌شود، ادامه داد: تدین و هنر مردم اصفهان و وجود خیران فعال در این استان از سرمایه‌های اساسی این استان است.

استاندار اصفهان با بیان این‌که پایه‌های فرهنگی و دینی مردم استان در ابعاد مختلف تدین، هنر، شعر و نقاشی بسیار قوی است، گفت: در سنوات اخیر به ابعاد هنری مانند جشنواره‌های فرهنگی، موسیقی، خطاطی و … کم توجهی شده است و نتوانسته‌ایم در این زمینه‌ها رشد مورد انتظار داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ضرب آهنگ ایجاد صنایع جدید و نوین در استان و غلبه فرهنگ صنعتی بر خانواده‌ها آرامش فکری آنان را تحت تأثیر قرار داده است، مطرح کرد: هنر در ذات مردم اصفهان بوده و هست و اگر رشد لازم صورت می‌گرفت شاهد رشد اجتماعی، انسانی و اقتصادی به طور همزمان بودیم.

انتهای پیام/۲۰۷//