امنیت » تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 349236
پنجشنبه - 21 تیر 1397 - 18:13

بازهم یک نقص امنیتی مهلک در پردازنده های اینتل کشف شد

در یک خبر بد برای دارندگان پردازنده‌های ساخت اینتل، پژوهشگران امنیتی یک گونه جدید از آسیب پذیری Spectre را شناسایی کرده‌اند که پردازنده‌های این کمپانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بازهم یک نقص امنیتی مهلک در پردازنده های اینتل کشف شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در یک خبر بد برای دارندگان پردازنده‌های ساخت اینتل، پژوهشگران امنیتی یک گونه جدید از آسیب پذیری Spectre را شناسایی کرده‌اند که پردازنده‌های این کمپانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گونه جدید آسیب پذیری Spectre از سوی دو پژوهشگر امنیتی به نام‌های ولادیمیر و کارل شناسایی شده است که برای این یافته خود ۱۰۰,۰۰۰ دلار پاداش گرفته‌اند. یافته‌های این دو تحت شناسه CVE-2018-3693 به ثبت رسیده است. هم زمان انتظار می‌رود این سازنده پردازنده با هدف رفع نگرانی مشتریان سازمانی خود دست به معرفی آپدیت‌های میکروکد فصلی بزند.
گونه جدید نیز همانند دیگر گونه‌های آسیب پذیری Spectre موتور پیش‌بینی پردازنده‌ها را هدف می‌گیرد. این آسیب پذیری می‌تواند به حمله کننده امکان به سرقت بردن محتوای نواحی محافظت شده از حافظه را بدهد. این دادها می‌تواند شامل هر چیزی شود، از کلیدهای رمزنگاری و کلمه عبور گرفته تا اطلاعات حساس، بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند باعث نگرانی مشتریان سازمانی اینتل شود.

ظاهراً آسیب پذیری یاد شده تنها یکی از ۱۲ آسیب پذیری اخیراً شناسایی شده در محصولات اینتل است که انتظار می رود همین هفته جزئیاتی از آنها منتشر کند. در حال حاضر مشخص نیست کدام پردازنده های اینتل از این آسیب پذیری جدید رنج می برند.

حال باید منتظر ماند و دید آپدیت میکروکد جدید اینتل چه وقت آماده و منتشر می‌شود.