استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 817491
دوشنبه - 11 شهریور 1398 - 11:48

بازسازی مناطق سیل‌زده باعث رونق اشتغال می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:احداث واحدهای مسکونی ثبت نام شده در استان تحول بزرگی در صنعت ساختمان ایجاد خواهد کرد که رونق صنعت ساختمان و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

بازسازی مناطق سیل‌زده باعث رونق اشتغال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب‌زاده در نشست  قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده شهرستان راز و جرگلان، اظهار کرد: مشکلات موجود در راستای بازسازی و نوسازی مسکن باید ریشه‌یابی و مرتفع بانکها در مناطق سیلزده استان نباید سلیقه ای عمل کنند شود.

وی بابیان این مطلب که عدم اجرای تعهدات ما تا پایان سال در این حوزه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، افزود: احداث واحدهای مسکونی ثبت نام شده در استان تحول بزرگی در صنعت ساختمان ایجاد خواهد کرد که رونق صنعت ساختمان و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اگر کارها در قالب برنامه‌ریزی مدون صورت نگیرد، تا پایان سال احداث ساختمان‌ها انجام نخواهد شد و از برنامه زمان‌بندی عقب خواهیم بود.

وی دستور داد: بنیاد مسکن و دفتر مدیریت بحران استانداری چک‌لیستی از وظایف آماده کنند تا درروند انجام کار مشکلات و ایرادات احتمالی موجود پرونده به پرونده مشخص شود و دستگاه‌ها تکلیف خود را بدانند.

رجب زاده تأکید کرد: بخشداران خط مقدم عملیات قرارگاه بازسازی هستند و زمینه بهره‌گیری مردم از این تسهیلات و فرصت را فراهم کنند.

وی گفت: در خصوص به‌کارگیری پیمانکاران بومی اگر در منطقه حضور دارند و توانایی انجام کار رادارند بدون محدودیت وارد میدان شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بیشترین خسارت‌ها و بیشترین منازل در معرض خطر را در رازوجرگلان داریم، گفت: باید ۳۰۰۰ واحد نوسازی شود تا مردم در شرایط ایمنی کامل زندگی کنند که این فرصت نباید از دست برود  و همه معتمدین و بزرگان دست بکار شوند تا مردم به استفاده از این فرصت ترغیب شوند.

وی با تأکید بر تسریع روند انعقاد قرارداد از سوی بانک‌های استان، گفت: بانک‌ها نباید سلیقه‌ای عمل کنند و همچنین تأکید می‌شود اولویت با مددجویان تحت پوشش دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی است.

رجب زاده با اشاره به بازدید صورت گرفته از ابنیه، پل‌ها و حریم راه روستا در مناطق مسکونی نیز گفت: برای رفع برخی مشکلات محلی تصمیمات محلی بگیریم و همچنین باید در نقاط سیل‌زده نکات ایمنی رعایت و مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: در راز و جرگلان مشکلات سنواتی وجود دارد که سالیان سال بی‌توجه بودند، تعداد زیادی از مردم ما از مسیر سیلاب و بستر رودخانه عبور و مرور می‌کنند که دکتر شجاعی هم بر حل این مشکلات تأکید دارد.

رجب‌زاده تصریح کرد: در اعتبارات استانی پل‌ها و ابنیه‌ها بر اساس جمعیت تحت پوشش روستایی و تعداد روستاها اولویت‌بندی شده‌اند.

انتهای پیام/ر