بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از جاده‌های آسیب دیده ناشی از سیل استان هرمزگان

حدود ۳۲۰میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل به زیرساخت های جاده ای استان هرمزگان است که پس از پایان بازدید های میدانی در مورد نیازها و اعتبارات لازم برای استان تصمیم گیری خواهد شد.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از جاده‌های آسیب دیده ناشی از سیل استان هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان  به همراه رضااکبری عضو هیات عامل و سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی این سازمان که جهت بررسی محورهای آسیب دیده به بشاگردسفر کرده اند با بیان این مطلب اظهار داشت: در بازدید امروزاز منظقه بشاگرد علاوه بر مسیرهایی که هفته گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی مورد بازدید قرار گرفته بود، از چند راه اصلی، روستایی و فرعی آسیب دیده دیگر از جمله در مسیر شهرستان جاسک، بشاگرد و سایر شهرستان ها بازدید شد..

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از بازدید امروز را ارزیابی و نظارت بر عملکرد اکیپ های کاری واقع در مسیر های خسارت دیده از سیلاب در استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: با توجه به خسارت های ناشی از سیلاب در استان هرمزگان، علاوه بر ماشین آلاتی که در هفته گذشته به استان اعزام شد، با هدف تجهیز و تقویت گروه های کاری فعال در ترمیم و بازسازی زیرساخت های جاده ای آسیب دیده استان تعدادی دیگر تا هفته آینده اعزام می شوند که مجموع ماشین آلات اعزامی به ۳۵ دستگاه می رسد.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از احداث پل خرپایی موقت بر روی رودخانه جگین هرمزگان خبر داد و گفت: این پل به طول ۴۵ متر طراحی و قطعات آن ساخته شده است، تا در نقطه مناسب نصب شود.
وی یادآور شد: تا زمان تکمیل عملیات ساخت پل اصلی مردم می توانند از پل موقتی که نصب خواهد شد، برای تردد و عبور و مرور استفاده کنند.
این گزارش حاکی است  طی این سفر محور میناب – سندرک  ، مرکز بخش رنک مدو ، بخش گافر وپارامون ، محور میناب – سندرک ، محور جکدان به سمت سردشت ، پل جگین بشاگرد ، ورودی محور درپهن و ماشین آلات اداره شهرستان بشاگرد توسط مهندس حسن نیا مورد بررسی و بازدید قرار گرفت.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بعد از ظهر امروز استان هرمزگان را به مقصد سیستان و بلوچستان با هدف بازدید و ارزیابی از راه ها و ابنیه فنی آسیب دیده ترک کرد.