تولیدی » خبر دریافتی » شهرستان های اصفهان » فلاورجان
کد خبر : 519038
پنجشنبه - 17 آبان 1397 - 15:59

بازدید از پروژه ساماندهی فضای سبز میدان جانبازان شهر فلاورجان/ تصاویر

ریاست شورای اسلامی شهر، معاونت اداری مالی، معاونت اجرائی و خدمات شهری و مسئول واحد فضای سبز شهرداری فلاورجان از روند اجرائی پروژه ساماندهی فضای سبز میدان جانبازان شهر فلاورجان بازدید به عمل آوردند.

بازدید از پروژه ساماندهی فضای سبز میدان جانبازان شهر فلاورجان/ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، صبح امروز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه ریاست شورای اسلامی شهر، معاونت اداری مالی، معاونت اجرائی و خدمات شهری و مسئول واحد فضای سبز شهرداری فلاورجان از روند اجرائی پروژه ساماندهی فضای سبز میدان جانبازان شهر فلاورجان بازدید به عمل آوردند.

**تصویب اجرای پروژه آبیاری قطره ای

ریاست شورای اسلامی شهر فلاورجان در این بازدید این چنین اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و به منظور مدیریت بهینه مصرف آب در سطح فضای سبز سطح شهر، بحث اجرای پروژه آبیاری قطره ای در صحن شورا مطرح و مصوب شد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری کنگره سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط شکن و به برکت حضور معنوی شهیدان شهرستان که میزبان اصلی این کنگره می باشند و همچنین درخواست های مردم شهید پرور شهر فلاورجان، اجرای همزمان طرح آبیاری قطره ای، آماده و زیباسازی میادین و بلوارها و ورودی های شهر فلاورجان آغاز شد، که یکی از مهمترین آنها ساماندهی میدان جانبازان می باشد.

ریاست شورای اسلامی شهر فلاورجان تصریح کرد: ان شاالله که بتوانیم در فرصت کوتاه باقیمانده، میادین و ورودی های سطح شهر را برای برگزاری بزرگ ترین رخداد فرهنگی شهرستان آماده نمائیم.

**راهکارهای مناسب در فضای سبز سطح شهر

معاونت اداری مالی شهرداری فلاورجان در این بازدید، گفت: به منظور پیشگیری ار هدر رفت آب به دنبال راهکارهای مناسب در فضای سبز سطح شهر هستیم.

مهندس حمید رضا قاسمی افزود: با استفاده از ردیف های موجود در بودجه سال جاری و سال آینده به مرور زمان موجب بهره وری در فضای سبز شهری شده و آبیاری قطره ای را اجرایی خواهیم کرد.

** استفاده از سنگ ریزه های رنگی به جای چمن

معاونت اجرائی و خدمات شهری شهرداری فلاورجان نیز استفاده از سنگ ریزه های رنگی به جای چمن در بعضی از نقاط فضای سبز سطح شهر برای صرفه جویی در مصرف آب خبر داد.

مهندس رضایی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال های اخیر و برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب جهت آبیاری گونه های پرمصرف گیاهی مانند چمن، واحد فضای سبز شهرداری فلاورجان در فاز اول و بصورت پایلوت نسبت به پوشش سطح خاک فضای سبز حاشیه ای واقع در میدان جانبازان به مساحت تقریبی ۳۰۰۰ متر مربع با سنگ ریزه های رنگی به منظور زیبایی محیط اقدام نموده است.