سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 446495
دوشنبه - 2 مهر 1397 - 21:47
بعد از 3 روز

بازبینی نمایش‌های خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت پایان یافت

بازبینی ۳۴ اثر خیابانی و محیطی شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با حضور بازبین‌ها امروز به پایان رسید.

بازبینی نمایش‌های خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت پایان یافت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت امسال با دبیری امیر نصیربیگی به همت بنیاد روایت فتح در تهران برگزار خواهد شد و میزبان آثاری از سراسر جهان با مضامین مختلف است.

آثاری از کشورهای عراق، تونس، آذربایجان، ترکیه، فرانسه، آلمان، سوریه، لبنان و افغانستان دراین جشنواره حضور خواهند داشت.

بازبینی بخش خیابانی و محیطی جشنواره مقاومت در سه روز گذشته در سالن اسوه و با حضور بازبین‌ها انجام شد و ساعتی پیش به پایان رسید. بازبینی این ۳۴ اثر به صورت ویدئویی صورت گرفته است.

بازبین‌های این دو بخش شامل سعید نجفیان، جهانشیر یاراحمدی، بهمن صادقی، آرش ساربان و محسن اردشیر هستند. «سعید نجفیان» نویسنده و کارگردان و مدرس دانشگاه است و از سال ۱۳۷۱ به‌صورت حرفه با نمایش‌های چون صدای ساز تو، پهلوان و دم شیر و عطا سردار مغلوب وارد عرصه هنرهای نمایشی شد هم‌چنین ایشان در سمت‌های چون دبیر و عضو شورای مرکزی تئاتر بسیج و داور چندین دوره از جشنواره تئاتر مقاومت نیز بوده است.

«آرش ساربان» بازیگر، نویسنده و کارگردان نیز آثاری چون صفر مرزی، چیزی شبیه توهم، ساربان همچنین عضو هیئت‌داوران نهمین جشنواره تئاتر خیابانی، مدیر واحد نمایش حوزه هنری و دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین استان خوزستان نیز بوده است. همچنین «بهمن صادق حسنی» نویسنده، بازیگر و کارگردان آثار متعدد از جمله زندگی و جنگ، آفرینش از نوعی دیگر، دعای آفتاب، از میرزا تا جنگ ووو است و همچنین عضو هیئت‌رئیسه انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان نیز است.

در نهایت «محسن اردشیر» مدرس دانشگاه و کارگردان آثاری چون مرگ انجلها، خوشه برنج، کاش می‌شد منم بیام، روف چال شهر زنان و «جهانشیر یاراحمدی» بازیگر و پژوهشگر آثاری چون نمایش در بوشهر از آغاز تا امروز، نمایش در خارگ و تعزیه و تعزیه‌خوانی در بوشهر است یاراحمدی یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های تئاتری استان بوشهر است است.

مطابق جدول جشنواره زمان بازبینی آثار دهه اول مهر ماه اعلام شده بود و شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیر امیر نصیر بیگی باهمت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح آذرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/