تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » گزارش » گزارش-مصاحبه » ورزشی
کد خبر : 696797
شنبه - 7 اردیبهشت 1398 - 18:04
جنجال‌های عجیب بازی پرسپولیس – سپاهان

این ماجرا ادامه دارد…

در دیدار پرسپولیس برابر سپاهان از چند روز قبل از شروع دیدار تا چند ساعت پس از پایان بازی اتفاقاتی رخ داد که یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران را رقم زد.

این ماجرا ادامه دارد…

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در دیدار پرسپولیس برابر سپاهان از چند روز قبل از شروع دیدار تا چند ساعت پس از پایان بازی اتفاقاتی رخ داد که یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران را رقم زد. جرقه این اتفاقت نیز مانند همیشه از کانون‌های هواداری آغاز شد. در روزهای منتهی به بازی حساس پرسپولیس – سپاهان، رئیس کانون هواداران پرسپولیس در فضای مجازی مطالبی را عنوان کرد که شاید هدفی برای ایجاد جنجال نداشت، ولی حاشیه ساز شد. او در اینستاگرام گفته بود که هواداران سپاهان برای این دیدار به ورزشگاه آزادی نیایند چون ممکن است اتفاقات تلخی در استادیوم بیافتد و منجر به درگیری روی سکوها شود. این صحبت‌ها طبیعتاً برای هواداران تیم میهمان قابل قبول نیست و سپاهانی‌ها اتفاقاً با شور و حرارت بیشتری به سمت تهران حرکت کردند تا به نوعی جواب آن صحبت‌ها را هم داده باشند. سرپرست سپاهان هم در پایان بازی گفت که همین حرف‌ها باعث تشنج جو ورزشگاه شد و درگیری‌ها را شکل داد.

از ساعت‌ها مانده به آغاز بازی، تنش بین هواداران دو تیم شروع شد. از الفاظ ناشایست که از همه جای استادیوم شنیده می‌شد، تا پرتاب صندلی‌ها و درگیری با ماموران انتظامی. این کلکسیون اتفاقات با پرتاب سنگ از سوی هواداران هر دو تیم به اوج خود رسید.

یکی از اتفاقات عجیب در دیدار روز گذشته، نحوه قرار گیری هواداران سپاهان بود. بر خلاف همه بازی‌هایی که سرخابی‌های پایتخت در ورزشگاه آزادی میزبانی کرده بودند، دیروز به جای اینکه سه جایگاه به همراه طبقه بالایی آن در اختیار میهمان قرار بگیرد، ۶ جایگاه در طبقه اول به آنها داده شده بود. این مسئله در ابتدا باعث شد که طبقه دوم ورزشگاه و بالای سر سپاهانی‌ها خالی بماند و عده کثیری از پرسپولیسی‌ها بدون جا بیرون از ورزشگاه بمانند. اما در اواسط نیمه اول بازی بود که ناگهان درهای همان بخش از طبقه دوم باز شد و هواداران پرسپولیس با سرعت زیادی شروع به پر کردن آن بخش از استادیوم کردند. این اتفاق شاید اصلی‌ترین منشأ تنش‌های بیش از اندازه دیدار پرسپولیس و سپاهان بود. هم اینکه نحوه قرار گیری سپاهانی‌ها در ورزشگاه عجیب بود و هم ورود پرسپولیسی‌ها به طبقه بالایی جایگاه تیم میهمان هر لحظه احتمال خطر را بالا می‌برد.

نیمه دوم بازی بود که درگیری‌ها در داخل زمین هم دیده شد. بدترین برخورد زمین در بازی دیروز، صحنه‌های نازیبای جدال علیرضا بیرانوند با کی روش استنلی بود. مهاجم برزیلی سپاهان که در دیدار رفت هم با کمال کامیابی نیا درگیر و از بازی اخراج شده بود، این بار با گلر ملی پوش سرخ‌ها برخورد پیدا کرد. در این برخورد، آنطور که دوربین‌ها شکار کردند، واکنش ناشایستی به کی روش نشان داد و از الفاظ و حرکاتی زننده استفاده کرد که البته از دیدگان داور دور ماند. این حجم از خشونت بیرانوند در حالی که می‌دانست در صورت گرفتن کارت زرد، دیدار حساس با تراکتورسازی را از دست می‌دهد، اتفاق عجیبی بود.

در دقایق پایانی مسابقه، دیگر برخورد شدید بین بازیکنان دو تیم شکل گرفت. این بار سیامک نعمتی و سعید آقایی در کناره‌های زمین با هم درگیر شدند. در قسمتی از ورزشگاه که این برخورد ایجاد شد، پرسپولیسی‌ها به شدت علیه مدافع کناری سپاهان شعار دادند. این برخورد تقریباً آخرین سکانس جنجال درون زمین و با نقش آفرینی بازیکنان دو تیم بود که اتفاقاً مکان رخ دادن آن هم سمت مقابلِ تمام درگیری‌های قبلی بود؛ یعنی لب خطِ طولی دور از نیمکت‌ها و نزدیک به تونل.

در بین نیمکت‌ها، تنها سپاهان نبود که از خود اعتراض نشان داد. برانکو ایوانکوویچ هم که در طول بازی تقریباً آرام کنار خط ایستاده بود، به محض پایان مسابقه به شدت نسبت به ناظر بازی اعتراض کرد و همین مسئله باعث ادامه درگیری بین او و نیمکت نشینان تیم سپاهان شد. این جدال عجیب چند ثانیه‌ای، در ادامه موج جدیدی از اعتراض سکوهای پرسپولیسی را به همراه داشت و پرتاب سنگ و اشیاء دیگر از سمت آنها به سوی نیمکت سپاهان، اتفاق تلخ دیگری بود که در ادامه این برخوردها رخ داد.

آخرین اتفاقی که درون محیط استادیوم افتاد و پرونده جنجال پرسپولیس – سپاهان را باز گذاشت، صحبت‌های عجیب بازیکن سپاهان در میکسدزون بود. سیاوش یزدانی، در آخرین لحظات مصاحبه‌اش با خبرنگاران گفت پرسپولیسی‌ها در نیمه نهایی جام حذفی به اصفهان نیاید، چون اتفاقات بدی می افتد و کار به خونریزی کشیده می‌شود.

هر چند بعد از این اظهارات مسئولان سپاهان کوشیدند تا این گفته را رد کنند اما با توجه به اتفاقات ورزشگاه آزادی از همین حالا هم خیلی‌ها نگران پیشامدهای ناگوار در ورزشگاه نقش جهان هستند.

اگر پرسپولیس در ادامه فصل نتواند عنوان قهرمانی را کسب کند دیدار این تیم با سپاهان در جام حذفی تبدیل به نبردی حیثیتی خواهد شد و احتمالاً چه روی سکوها و چه درون زمین شاهد جنگی تمام عیار خواهیم بود.