استانها » تولیدی » خبر دریافتی » خوزستان » محمد سلامت دوم
کد خبر : 710774
دوشنبه - 23 اردیبهشت 1398 - 11:19
در راستاي صيانت از محيط زيست و پايداري توليد در مارون انجام شد

ایمن سازی دو خط لوله ۲۶ اینچ نفت در مقطع رودخانه کوپال

مدیرعامل عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از انجام عملیات ایمن سازی خطوط ۲۶ اینچ نفت اصلی و کمکی این شرکت در مقطع رودخانه کوپال جنب روستای نمره۳ خبر داد.

ایمن سازی دو خط لوله ۲۶ اینچ نفت در مقطع رودخانه کوپال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون مهندس حمید کاویان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات کارکنان در ماه مبارک رمضان و اعلام این خبر گفت: ایمن سازی خطوط لوله یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از بروز حوادثی است که به مجاوران ، محیط زیست و پایداری تولید آسیب وارد می کنند،  بنابراین  با انجام این گونه اقدامات  می توان تا حد بالایی، ریسک چنین رخدادهایی را به حداقل رساند.

وی افزود: جهت انجام اصلاحات و ایمن سازی خط  ۲۶ اینچ نفت اصلی  بر فراز رودخانه کوپال ، در ابتدا خط بوسیله توپک رانی حد فاصل مجتمع های صنعتی شماره ۱ و ۳ مارون  تخلیه شد و  اقدامات ترمیمی نظیر نصب حدود ۵۰۰ متر لوله در دوطرف رودخانه کوپال، تعویض ۳ شاخه لوله در کیلومتر ۱۹۰۰ علاوه بر نصب دو عدد فلنج و فاصله گیر در مسیر انشعابی مجتمع صنعتی شماره ۱ مارون نیز صورت گرفت.

مهندس کاویان در ادامه به خط ۲۶ اینچ نفت کمکی نیز اشاره کرد و یادآور شد: توپک رانی جهت تخلیه این خط  نیز در  حد فاصل مجتمع های صنتعی شماره ۱ و ۳ مارون  برنامه ریزی و انجام گردید و اقدامات تکمیلی مشابه با اقداماتی که روی خط “۲۶ نفت اصلی صورت گرفته بود، برای این خط نیز اتخاذ شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در پایان از زحمات کارکنانی که در این پروژه با رعایت کلیه استانداردهای ایمنی و زیست محیطی، عملیات توپک رانی هوشمند را در راستای ایمن سازی منطقه و پایداری تولید مشارکت کردند، قدردانی کرد.