استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 561089
شنبه - 17 آذر 1397 - 22:01
معاون سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی خبر داد

ایمن‌سازی آموزشی و فیزیکی ۳۷ آموزشگاه در خراسان شمالی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی از ایمن‌سازی آموزشی و فیزیکی ۳۷ آموزشگاه در استان خبر داد.

ایمن‌سازی آموزشی و فیزیکی ۳۷ آموزشگاه در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حسن لنگری بابیان اینکه سال گذشته تعداد ۳۵ آموزشگاه مشمول این طرح قرار گرفتند اظهار داشت: امسال تعداد ۳۰آموزشگاه ایمن‌سازی آموزشی و ۷ آموزشگاه نیز ایمن‌سازی فیزیکی شدند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی همچنین به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مجریان طرح ایمن‌سازی مدارس اشاره و تصریح داشت: این کارگاه باهدف آشنایی مجریان برنامه با طرح ایمن‌سازی آموزشی و تبیین چگونگی اجرای آن با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون تربیت‌بدنی و سلامت برگزار شد.

به گفته وی طرح ایمن‌سازی آموزشی مدارس حاشیه راه باهدف ارتقاء دانش ایمنی و ترافیک، آرام‌سازی ترافیک، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، سرعت‌گیر، خط‌کشی، احداث زیرگذر عابر پیاده، پل عابر پیاده، دیوارنویسی و نقاشی‌های مرتبط با ایمنی و ترافیک در مدارس در جهت کاهش تصادفات دانش آموزان عزیز در مدارس حاشیه را با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اجرا می‌شود.

لنگری بابیان اینکه مجریان برنامه از معلمان مدرسه هستند که بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به‌عنوان سفیران سلامت آموخته‌های خود را به دانش آموزان و اولیاء آنان و پرسنل آن مدرسه انتقال می‌دهند تصریح کرد: این طرح باهمت و همکاری اداره سلامت و تندرستی و اداره ایمنی و ترافیک راهداری اجرا می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی به برگزاری ماهانه کارگاه‌های آموزشی درزمینه‌ی اجرای این طرح اشاره و اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی عموماً ماهانه برگزار می‌شود و در سال جاری دومین کارگاهی است که در راستای ایمن‌سازی آموزشی برگزارشده است.

انتهای پیام/