تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 240861
چهارشنبه - 9 اسفند 1396 - 21:13

ایسوس ذن‌فون ۵ لایت با چهار دوربین رسما معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در کنفرانس مطبوعاتی دیشب MWC 2018، شرکت ایسوس از سه گوشی هوشمند جدید خود رونمایی خواهد کرد که اولین آنها ذن‌فون ۵ لایت (Zenfone 5 Lite) بود. این مدل یکی از گوشی‌های میان‌رده از سری گوشی‌های ذن‌فون ۵ محسوب می‌شود. گوشی ذن‌فون ۵ لایت، دارای چهار دوربین بوده که یکی از دو دوربین در […]

ایسوس ذن‌فون ۵ لایت با چهار دوربین رسما معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در کنفرانس مطبوعاتی دیشب MWC 2018، شرکت ایسوس از سه گوشی هوشمند جدید خود رونمایی خواهد کرد که اولین آنها ذن‌فون ۵ لایت (Zenfone 5 Lite) بود. این مدل یکی از گوشی‌های میان‌رده از سری گوشی‌های ذن‌فون ۵ محسوب می‌شود.

گوشی ذن‌فون ۵ لایت، دارای چهار دوربین بوده که یکی از دو دوربین در هر طرف گوشی، از میدان دید وسیع ۱۲۰ درجه برخوردار است. دوربین اصلی عقب ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی f/2.2، فوکوس اتوماتیک و میدان دید ۸۰ درجه است در حالی که دوربین اصلی سلفی ۲۰ مگاپیکسل با f/2.0 بوده که در این قسمت از حسگر IMX376 سونی استفاده می‌کند و شعاع دید ۸۵.۵ درجه‌ای خود را به رخ می‌کشد.

این گوشی ۶ اینچی، دارای صفحه نمایش ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۰.۳ درصد بوده که برای نسخه لایت قابل ستایش است. شما همچنین قادر خواهید بود که این گوشی را به دلخواه با پردازنده اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام و یا اسنپدراگون ۶۳۰ سفارش دهید. اگر گوشی را با پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰ خریداری کنید می‌توانید از مزایای فیلم‌برداری دوربین اصلی عقب با کیفیت ۴K نیز بهره‌مند شوید. به علاوه از پهنای باند ۵ گیگاهرتزی وای‌فای نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ درحالی که اگر اسنپدراگون ۴۳۰ بر روی آن قرار داشته باشد به کیفیت تصویر‌برداری ۱۰۸۰p و پهنای باند ۲.۴ گیگاهرتز محدود خواهید بود.

رم و حافظه گوشی نیز در دو آپشن، ۲ و ۴ گیگابایت و ۳۲ و ۶۴ گیگابایت در دسترس است. یک سینی سیم‌کارت سه‌گانه نیز برای قرارگیری دو سیم‌کارت و یک کارت میکرو تعبیه شده است. همچنین یک اسکنر اثر انگشت نیز در پشت گوشی به چشم می‌خورد. سیستم عامل اندروید اوریو به همراه ZenUI 5.0 ایسوس وظیفه مدیریت دستگاه را بر عهده خواهند داشت.

گوشی ذن‌فون ۵ لایت از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد که از طریق کابل میکرو USB شارژ می‌شود. شیشه خمیده ۲.۵D نیز در پشت و جلو آن قرار دارد. همچنین این گوشی در سه رنگ Rouge Red ،Moonlight White و Midnight Black عرضه می‌شود. وزن دستگاه نیز ۱۶۸ گرم عنوان شده است. ناگفته نماند که ذن‌فون ۵ لایت ایسوس به NFC مجهز بوده و از رادیو FM نیز بهره می‌برد.