استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 865358
جمعه - 3 آبان 1398 - 21:00

ایران برابر زورگویان و زورگویی استکبار کوتاه نمی‌آید

امام‌جمعه موقت بجنورد تصویب لایحه کاپیتولاسیون را ننگین دانست و گفت: امروزه ایران و مردم برابر زورگویان و زورگویی استکبار کوتاه نمی‌آیند.

ایران برابر زورگویان و زورگویی استکبار کوتاه نمی‌آید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز بجنورد با اشاره به ایام پایانی ماه صفر و ایام حزن و اندوه این ایام برای مسلمانان اظهار کرد: مردم مسلمان ایران و جهان از مذاهب مختلف در کنار یکدیگر جمعیتی وسیع و باعظمت را در ایام اربعین حسینی در کربلا و کشور عراق ایجاد کردند.

وی بابیان اینکه بیش از ۴ میلیون نفر از ایرانیان بر اساس آمار اعلام‌شده به کشور عراق طی این مدت سفر کردند افزود: ایام شهادت امام رضا و ارتحال پیامبر گرامی اسلام تمامی عاشقان به اهل‌بیت به‌صورت پیاده و سواره خود را به مشهد الرضا می‌رسانند و جمعیتی پرشکوه دیگری را در این روزها خلق می‌کنند.

امام‌جمعه موقت بجنورد در ادامه به یکی از موضوعات پراهمیت در زندگانی ائمه اشاره کرد و گفت: روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی و دوری از دنیا خط و مشی عاشورا است و الگوگیری از پیامبر، امام حسین و سیره رضوی باعث می‌شود تا برابر فتنه‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها مقاومت کرده و در مقابل استکبار مصون ماند.

وی از سویی پیاده‌روی و حرکت برای حضور در حرم و بارگاه علی بن موسی الرضا در مشهد را ذخیره‌ای معنوی برای افراد و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این ذخایر معنوی باعث بیمه شدن ملت برابر بیگانگان و رشد مقابله با ظلم و دفاع از مظلومان را همراه دارد.

نوری در ادامه به سالروز تصویب لایه کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: این لایحه برای ملت و کشور ما ننگین بود زیرا زورگویی‌ها دشمن علیه ملت را در پی داشت و این خصلت کشورهای استکباری امروزه نیز وجود دارد.

وی به جنگ‌افروزی‌ها و کشتار متعدد مردم مظلوم توسط آمریکا در نقاط مختلف جهان را ازجمله مصادیق این زورگویی‌ها دانست و ادامه داد: کشور ایران هیچ‌گاه طی این مدت آغازکننده جنگی نبوده اما در برابر سلطه گران همواره کوتاه نمی‌آید.

خطیب جمعه بجنورد در انتها نیز به سالروز تأسیس و تشکیل بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: تربیت نسل جدید انقلاب با روحیه‌ای انقلابی و آشنا به مفاهیمی همچون شهادت وظیفه‌ای سنگین بر دوش مدارس و اولیا دانش آموزان است.

انتهای پیام/