اخبار نهادها و سازمان‎ها » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1029327
سه شنبه - 6 تیر 1402 - 15:53
معاون وزیر راه و شهرساز ی درشهر بهارستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ربیع عنوان کرد:

ایجاد شهر جدید شیخ بهایی در کمشچه دولت آباد/ اختصاص ۳ همت بودجه برای تکمیل مترو بهارستان در سال جاری /در بهارستان به علت محدویت زمین امکان ایجاد واحدهای یک طبقه حیاط‌دار نیست

دربسیاری از شهرها و کلانشهرهای اصلی از جمله شهرهای جدید (بالغ بر ۶ شهر) و بهارستان نیزجزو آنها محسوب می‌شود به دلیل محدودیت زمین و تقاضای زمین و تحویل آن برای واحدهای یک طبقه حیاط‌دار امکان‌پذیر نیست و برنامه‌ریزی ما برای واحدهای ۴ طبقه و ۷ طبقه است.

ایجاد شهر جدید شیخ بهایی در کمشچه دولت آباد/ اختصاص ۳ همت بودجه برای تکمیل مترو بهارستان در سال جاری /در بهارستان به علت محدویت زمین امکان ایجاد واحدهای یک طبقه حیاط‌دار نیست

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دربسیاری از شهرها و کلانشهرهای اصلی از جمله شهرهای جدید (بالغ بر ۶ شهر) و بهارستان نیزجزو آنها محسوب می‌شود به دلیل محدودیت زمین  و تقاضای زمین و تحویل آن برای واحدهای یک طبقه حیاط‌دار امکان‌پذیر نیست و برنامه‌ریزی ما برای واحدهای ۴ طبقه و ۷ طبقه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت شهرهای جدید که به همراه وزیر راه و شهرسازی ۶ تیرماه به اصفهان سفر کرده بود در سفر جدا گانه ای که به شهر بهارستان داشت از نزدیک از طرح ها و پروژه های این شهر بازدید کرد و به صورت نمادین کلنگ فرایند ساختمانی۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری، بیمارستان شهر بهارستان را با حضور زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس به زمین زد.

علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور در آیین بهره برداری و بازدید از طرح های شهر بهارستان از جمله دو باب مدرسه، دو باب مجتمع مسکونی بزرگ مشارکتی، یک ورزشگاه روباز، دو پارک، افتتاح مرکز اورژانس بهارستان، بازدید از طرح های اقدام مسکن ملی در بهارستان در پاسخ به پرسش های خبرنگار کیمیای وطن درباره انجام عملیات بیمارستان بهارستان گفت: طبق دستوروزیرراه و شهرسازی هماهنگی‌های لازم جهت انجام کار با مشارکت وزارت بهداشت و درمان پروژه بیمارستان شهر جدید بهارستان و به نمایندگی شرکت عمران بهارستان اجرا میشود.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده در منطقه و رویت نقشه‌ها و مجوزهای صادر شده کلنگ آغاز فرآیند ساخت بیمارستان به زمین زده شد البته نقشه های این طرح آماده شده است و مجوز ماده ۲۰ را نیز دریافت کرده ایم اما باید باز هم تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی را دریافت نمایم تا کار شروع کنیم . مراحل سفت کاری طرح با شرکت عمران است و مابقی مراحل و تجهیز بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی مربوط می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: کلنگ زنی بیمارستان عملیات مقدماتی پیش عمرانی است که باید تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت و درمان انجام گیرد و انتخاب پیمانکاران نهایی شود و با نهایی شدن نقشه‌ها پیمانکار کار عمرانی را شروع کند.

در بهارستان به علت محدویت زمین امکان ایجاد واحدهای یک طبقه حیاط‌دار نیست

وی همچنین در مراسم آغازعملیات اجرایی بیش از  ۴ هزار واحد مسکن ملی در شهر بهارستان افزود: نهضت تولید یک میلیون مسکن ملی در سال رویکردهای مختلف دارد که یک بخش آن مربوط به تحویل زمین به متقاضیانی است که در آن شهر و کلانشهر  دارای زمین هستیم.

وی افزود: دربسیاری از شهرها و کلانشهرهای اصلی از جمله شهرهای جدید (بالغ بر ۶ شهر) و بهارستان نیزجزو آنها محسوب می‌شود به دلیل محدودیت زمین  و تقاضای زمین و تحویل آن برای واحدهای یک طبقه حیاط‌دار امکان‌پذیر نیست و برنامه‌ریزی ما برای واحدهای ۴ طبقه و ۷ طبقه است.

جعفری در مورد قطار شهری شهر بهارستان که چه میزان برای اتمام این طرح از سوی سازمان عمران بودجه برای آن اختصاص داده شده است گفت: در سال جاری ما برای این طرح ۳ همت بودجه پیش بینی کرده ایم اما باید ببینیم که چه میزان سازمان برنامه و بودجه به این طرح اختصاص می دهد البته جزو تاکیدات دولت است که طرح های نیمه تمام قبلی باید هر چه سریعتر به پایان برسد و ما تلاش می کنیم که تا پایان دولت این طرح نیز به مراحل خوبی برسد .

دست دلالان مسکن را باید با رونق بخشی به ساخت و ساز کوتاه کنیم

این مقام مسئول در مورد پرسش دیگر خبرنگار کیمیای وطن درباره اینکه ایا برای خانه های خالی برنامه ای دارید تا بتوایند مشکل بی مسکن ها را مرتفع کنید افزود: البته در این زمینه خانه های خالی شناسایی شده اند و طرح مالیات مجلس بر این خانه ها نیز طرح خوبی است که می تواند انگیزه ای ایجاد کند تا تعاونگران مسکن و یا افرادی که دلالان که اقدام به فروش مسکن نمی کنند و التهاباتی را نیز در جامعه دامن زده اند از این طریق به میدان بیایند و واگذاری خانه داشته باشند .از طرفی دولت با ایجاد شهرک های کوچک و طرح اقدام ملی مسکن گامی برداشته است تا افراد در فضای رقابت قرار گیرند و اقدام به واگذاری این خانه ها داشته باشند.

جعفری تاکید کرد: باید دست دلالان مسکن را از بازار با رونق بخشیدن به ساخت و سازها کوتاه کنیم و در این مسیر باید همه ظرفیت های به میدان بیاید تا مشکل بی مسکن ها مرتفع شود.

وی خبر داد: در صدد انجام کار های مقدماتی برای ایجاد چهارمین شهر جدید در استان اصفهان حوالی دولت آباد (کمشچه) هستیم که سرریز جمعیتی اصفهان خواهد بود و در آن خانه های حیاط دار ویلایی احداث می شود .

زهرا نصیری