استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 563397
دوشنبه - 19 آذر 1397 - 11:40

ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری با خلاقیت و نوآوری

نمایشـگاه بیـن‌المللـی اصفهـان، میزبـان نخستین نمایشگاه صنایع خلاق از ۲۹ آذر تا ۱ دی‌ماه با حضور هنرمندان در رشته‌های مختلف تجسمی، صنایع دستی، گردشگری و فناوری‌های مختلف، همراه با اجرای کارگاه‌های آموزشی خواهد بود.

ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری با خلاقیت و نوآوری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نمایشـگاه بیـن‌المللـی اصفهـان، میزبـان نخستین نمایشگاه صنایع خلاق از ۲۹ آذر تا ۱ دی‌ماه با حضور هنرمندان در رشته‌های مختلف تجسمی، صنایع دستی، گردشگری و فناوری‌های مختلف، همراه با اجرای کارگاه‌های آموزشی خواهد بود.
علی یارمحمدیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری، مهم‌ترین سرچشمه‌های اقتصادی است که می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کند، سرمایه‌گذاری خلاق را شامل انسان‌های خلاق، مراکز خلاقیت که استعدادهای انسان در این مراکز شکوفا می‌شود و فناوری‌های مدرن و خلاقانه دانست.
وی از ۴ نوع شهر خلاق نام برد که شهرهای خلاق در تکنولوژی، تجهیزات الکترونیک، خلاق در ابعاد فرهنگی، فکری و رسانه‌ای هستند و افزود: کارشناسان دو ویژگی دارایی برند که باعث توسعه و رونق اقتصادی شهر می‌شود و ارزش برند را مؤثر در سرمایه‌گذاری دانسته‌اند و شهری که صاحب برند باشد، در فروش موفق‌تر خواهد بود.
وی گفت: براساس ارکان شهرهای خلاق یونسکو هنرهای بومی، رسانه‌ها، فیلم و ادبیات و موسیقی، تنوع هنرهای دستی و عوامل ملموس و ناملموس، اصفهان با صنایع دستی و هنرهای مردمی و رشت با غذاهای متنوع محلی، از شهرهای خلاق شناخته شده‌اند.
یارمحمدیان از واگذاری این نمایشگاه به شرکت سامان‌گستر خبر داد و از نوعی رقابت ناسالم بین استان‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف گلایه کرد.
وی اظهار داشت: نمایشگاه‌های تخصصی با توجه به ظرفیت هر استان می‌تواند به توانمندی استان‌ها کمک کند که این وظیفه دولت است تا سایتی بزرگ را ساماندهی کند.
وی از اصفهان به عنوان قطب طلای کشور نام برد که قابلیت برگزاری نمایشگاهی در سطح نمونه و افزایش سرمایه‌گذاری مؤثر را در برندشدن شهر دارد.
عادل دهدشتی، مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنایع خلاق و نماینده شرکت سامان‌گستر اصفهان، با اشاره به عمر کوتاه صنایع خلاق در کشور و اینکه غالبا معطوف به صنایع فرهنگی و هنری هستند، تعامل شرکت نمایشگاه‌ها و مجموعه سامان‌گستر را با نگاه مسئولیت اجتماعی و تقویت زمینه‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد.
وی گفت: در ۹۰درصد حوزه‌هایی که در قالب صنایع خلاق است، گزینه‌ای برای حضور داریم.
دهدشتی از حضور دفاتر اصفهان‌شناسی، موزه هنرهای معاصر و دیگر سازمان‌های شهرداری و همچنین صنایع کوچک و خانگی، نهادهای آموزشی و غیردولتی خبر داد و استقبال را خوب ارزیابی کرد.
دهدشتی در پاسخ به خبرنگار کیمیای وطن درباره چگونگی زمینه سرمایه‌گذاری در اصفهان با وجود سرمایه‌گریزی گفت: متولیان صنایع خلاق متنوع هستند و چندان به سازوکار حقوقی و سرمایه‌گذاری کلان نیاز نیست؛ مزیت رقابتی صنایع خلاق، برندسازی و بازاریابی است که ایده‌ای کوچک می‌تواند به ثروت‌آفرینی تبدیل شود.