استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » مرکزی
کد خبر : 749786
سه شنبه - 4 تیر 1398 - 15:50

ایجاد رفاه و افزایش ثروت در بافت‌های فرسوده

شهر اراک از دهه‌های اخیر با ورود صنایع مادر و صنایع کوچک مقصد بسیاری از مهاجرت‌ها از شهرها و روستاها اطراف بوده است.

ایجاد رفاه و افزایش ثروت در بافت‌های فرسوده

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهر اراک از دهه‌های اخیر با ورود صنایع مادر و صنایع کوچک مقصد بسیاری از مهاجرت‌ها از شهرها و روستاها اطراف بوده است. این عامل منجر به شکل گیری مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاههای غیر رسمی گسترده‌ای در اطراف شهر شده و روز به روز رو به افزایش می‌باشد. با گسترش مناطق حاشیه‌ای فرهنگهای غلط و بزه‌های اجتماعی گسترده‌ای در این مناطق شکل گرفته و آمار جرم و جنایت در این مناطق و به تبع آن در کل شهر به شدت بالا می‌آورد. به همت مسئولین و مدیران شهری و استانی اولین و بزرگترین پروژه اصلاح بافت فرسوده در منطقه باغ خلج اراک در زمینی به مساحت ۲۷۰۰۰ متر مربع و در غالب ۳۶۵ واحد مسکونی در سال ۱۳۹۱ توسط وزیر راه و شهرسازی و بعنوان پایلوت کشوری مورد بهره برداری قرار گرفت. شرکت انبوه سازان آرمان ساز مرکزی بعنوان بزرگ‌ترین مجموعه متشکل از انبوه سازان برتر استان با موفقیت کامل در اجرای این پروژه راه را بر گسترش بافت فرسوده بسته و افق‌های روشن برای اصلاح بافت‌های فرسوده بر روی شهر اراک گشود. پس از عملکرد درخشان این شرکت دومین پروژه اصلاح بافت فرسوده باغ خلج نیز در زمینی به مساحت ۱۷۰۰۰ متر مربع شامل ۳۳۶ واحد تجاری مسکونی نیز جهت اجرا به این شرکت واگذار گردید. این شرکت با بهره گیری از توان مهندسی انبوه سازان استان، در شرایطی که تقریباً کل بازار مسکن کشور در خواب زمستانی رکود به سر می‌برد با قدرت و سرعتی مثال زدنی در حال اجرای این پروژه بوده و در زمانی کمتر از ۲ ماه موفق به اجرای اسکلت حدود نیمی از مساحت بلوکهای مسکونی این پروژه گردیده و انتظار می‌رود در کمتر از ۴ ماه آینده اجرای اسکلت به صورت کامل اجرا و وارد فاز سفت کاری و acheter viagra نازک کاری واحدها گردد. همت جهادی در سایه توان مهندسی و حمایت مسئولین ناممکن‌ها را ممکن کرده و آینده‌ای درخشان در جهت اصلاح و بهبود کلیه بافت‌های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی شهر اراک پیش روی شهر گشوده است. شهر اراک همانگونه که پیش از این در بسیاری از بخش‌ها الگو و راهنمای شهرهای کشور بوده، در سایه همت متخصصان و انبوه سازان بومی در مسیر اصلاح بافت‌های فرسوده شهری نیز پیشتاز و الگو خواهد بود. در همین راستا معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور از این پروژه بازدید به عمل آورد

وی در جریان این بازدید گفت: ایجاد رفاه و افزایش ثروت در بافت‌های فرسوده از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است.

محمد پژمان در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی منطقه باغ خلج اراک اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید مسکن به منظور تعادل‌بخشی بازار، اقدامات ارزشمند و قابل دفاعی بوده که دولت نیز حمایت‌های مناسبی در این خصوص انجام داده است.

وی افزود: مردم باید آمادگی لازم را برای همکاری در راستای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشند، چرا که از سیاست‌های اصلی دولت برطرف‌کردن مشکلات، نارسایی‌ها، آسیب‌ها و ارتقا زندگی مردم است.