اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1027630
چهارشنبه - 13 اردیبهشت 1402 - 08:53
معاون سرمایه انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در گفتگو با ربیع عنوان کرد:

ایجاد تصفیه خانه ،توسعه فضای سبز و احداث درمانگاه در شهرک صنعتی مورچه خورت توجه به بهداشت حرفه ای است

موضوع بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، بخشی از زنجیره ارزش گروه صنعتی انتخاب الکترونیک است و به عنوان یک ارزش سازمانی برای این بنگاه بزرگ اقتصادی تلقی می شود.

ایجاد تصفیه خانه ،توسعه فضای سبز و احداث درمانگاه در شهرک صنعتی مورچه خورت توجه به بهداشت حرفه ای است

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون سرمایه انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در گفتگو با ربیع درباره اقدامات انجام شده این شرکت برای خودمراقبتی سازمانی، گفت: توسعه سرمایه انسانی گروه صنعتی در سال های اخیر باعث شده، این مجموعه تجربه های ارزشمند و همه جانبه ای در حوزه HSE (بهداشت حرفه ای و ایمنی کار) داشته باشد. از این رو با مشارکت های اجتماعی، این تجربیات را به دیگر صنایع و بنگاه های اقتصادی منتقل خواهد کرد و این انتقال تجربه بخشی از مسئولیت اجتماعی این شرکت است.

سیدحسین میرباقری تاکید کرد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با دیدگاه توسعه ای و آینده نگرانه ای که به مقوله های مختلف از جمله سرمایه انسانی دارد، در حوزه HSE هم توسعه محور و آینده نگرانه برنامه ریزی و اقدام کرده است و این نگاه را داشته است که در این زمینه فرهنگ ساز باشد و اثرات اجتماعی از خود به جای بگذارد.

احداث  درمانگاه تخصصی بزرگ انتخاب

وی افزود: به عنوان نمونه طرح احداث و تأسیس درمانگاه تخصصی در شهرک صنعتی مورچه خورت در راستای ارتقای بهداشت کارکنان انتخاب است اما اثرات ایجاد این مجموعه، متوجه اهالی شهرستان های اطراف نیز می شود و این مجموعه به دیگر همشهریان نیز خدمت رسانی می کند.

وی ادامه داد: پیگیری استقرار تصفیه خانه بهداشتی و صنعتی در شهرک صنعتی مورچه خورت نیزیک اقدام زیست محیطی در راستای پیشگیری از بیماری ها و بهبود شاخص های زیست محیطی این منطقه هم برای کارکنان و هم اهالی این منطقه است. موضوع توسعه فضای سبز شهرک صنعتی مورچه خورت نیز با چنین نگاهی از سوی انتخاب الکترونیک برنامه ریزی و پیگیری شده است.

به گفته میرباقری، این مجموعه، نه فقط موضوع سلامت جسم بلکه سلامت روح کارکنان را مدنظر قرار داده است و به منظور افزایش بازدهی، انگیزه و رضایت پرسنل، سلامت روح و جسم خانواده های آنان را نیز در نظر گرفته است،تدوین نقشه توسعه فردی فرزندان کارکنان، عقد قرارداد همکاری با مراکز مهم و برجسته حوزه روان شناسی و مشاوره در سطح استان و کشور برای پرسنل و خانواده آنان، انجام مشاوره های فردی، زوجین، تحصیلی و غیره از دیگر اقدامات انجام شده است.

آموزش نیروی متخصص HSE برای تزریق به صنایع کشور

  محمد آهنگریان، رییس مرکز آموزش علمی-کاربردی گروه صنعتی انتخاب نیز گفت: این مرکز آموزشی در حال حاضر ۲۲۰ نفر دانشجوی HSE و ۱۵۰ نفر فارغ التحصیل در این رشته دارد که این افراد در رشته های ایمنی و حفاظت فنی، مهندسی فناوری ایمنی، بهداشت و محیط زیست آموزش دیده و به عنوان نیروی متخصص به مجموعه انتخاب الکترونیک یا دیگر صنایع اضافه می شوند.

وی ادامه داد: انتخاب الکترونیک در زمینه آموزش تخصصی نیز موضوع دوری صنعت از دانشگاه را به سهم خود حل کرده و هم اکنون نه تنها نیروی مورد نیاز خود در حوزه بهداشت و ایمنی را تامین می کند بلکه به افراد جویای کار در این زمینه و صنایعی که چنین نیروهای متخصصی نیاز دارند نیز کمک می کند.

زهرا نصیری