سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 853257
جمعه - 19 مهر 1398 - 17:24

ایجاد بزرگ ترین مرکز فیلم سازی در ازبکستان

آژانس ملی «ازبک سینما» ازبکستان در نظر دارد تا بزرگ ترین مرکز فیلم سازی در آسیای مرکزی را ایجاد کند.

ایجاد بزرگ ترین مرکز فیلم سازی در ازبکستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در تاشکند، آژانس ملی «ازبک سینما» ازبکستان در نظر دارد تا بزرگ ترین مرکز فیلم سازی در آسیای مرکزی را ایجاد کند.

روسای آژانس ملی «ازبک فیلم» و شرکت Danmon grouрدر شهر «کپنهاگ» پایتخت دانمارک در مورد اجرای طرح بزرگ مبنی بر تجدید تجهیز مرکز فنی و شعبه های آن با تجهیزات فیلم سازی، سیستم های فنی و محصولات چند رسانه ای فیلم سازی به توافق رسیده اند.

طرفین همچنین مسایل صادرات تجهیزات فیلم برداری، تجهیزات برای پس از تولید، تولید فیلم های مستند و کارتونی را نیز مورد بررسی قرار دادند. این طرح در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی اجرا می شود.

همزمان با مدرنیزه تجهیزات فیلم سازی همچنین قلمرو تولیدی استودیوی فیلم‌سازی «ازبک فیلم» نیز به طور کامل با تجهیزات فیلم سازی، استودیوی های فیلم های خبری و مستندی، استودیوی فیلم های کارتونی نوسازی می شود.

در نتیجه این تجهیزات جدید «ازبک فیلم» می تواند نوارهای را که در آرشیوهای داخلی و خارج از کشور نگهداری می شود مرمت و تبدیل به دیجیتالی کند.

گفتنی است، در سال ۲۰۲۰ میلادی در ازبکستان کارهای فیلم برداری سریال تاریخی «سلطان» با بودجه ۲۰ میلیون دلار آغاز می شود. این طرح به زبان انگلیسی است و در آن بازیکنان از هالیوود نقش اجرا می کنند.

انتهای پیام/.