استانها » البرز
کد خبر : 743021
دوشنبه - 27 خرداد 1398 - 16:42

اولین شبیه‌ساز مخازن نفتی کشور در پارک علم و فناوری البرز تولید شد

اولین شبیه‌ساز مخازن نفتی کشور توسط یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان البرز تولید شد.

اولین شبیه‌ساز مخازن نفتی کشور در پارک علم و فناوری البرز تولید شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در البرز از تولید شبیه‌ساز مخازن نفتی در این شرکت خبر داد و اظهار داشت: این دستگاه در پژوهش های نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد و برای اولین بار در کشور در پارک علم و فناوری استان البرز تولید شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره ویژگی‌های این طرح گفت: این نمونه می‌تواند در مقابل دمای ۱۵۰ درجه و فشار بالا مقاومت کند و قابلیت انتقال امواج و سیالات را داشته باشد.

میثم راضی‌فر با اشاره به اینکه ۱۵ سال برای این پروژه زمان و هزینه صرف شده است، گفت: دنیا به سوی ژئومکانیک و ژئوتکنیک پیش می‌رود و این یک بحث نو و جدید است؛ با این تکنولوژی میدان و شرایط مخزن واقعی شبیه‌سازی شده و همه آزمایش‌ها و تست‌های لازم برای حصول اطمینان از کیفیت محصول نیز انجام شده و در حال حاضر به صورت پایلوت در برخی از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طرح‌های صنعتی فلورد، با اشاره به هم‌افزایی خوب شرکت‌های مختلف و برندهای صنعتی در پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: با استفاده از امکانات این پارک شرایط خوبی برای موفقیت شرکت و دستاوردهایمان فراهم شده است و برای موفقیت بیشتر و تجاری کردن محصولات در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت طرح‌های صنعتی فلورد در زمینه نفت و گاز بحث ژئومکانیک و ژئوتکنیک را دنبال می‌کند، گفت: شبیه‌ساز مخازن در صنایع فوق عمیق مثل مخازن نفت، استخراج نفت و در حفاری عمیق کاربرد دارد.

راضی فر با اشاره به حمایت شرکت‌های نفتی از تولید این محصول گفت: بازار ما حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و با ۲۵ نیروی فعال برای تولید این محصول و سایر محصولات مورد نیاز پروژه‌های سدسازی و مخازن مورد نیاز آنها تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/ب/۱/ح