استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 452547
شنبه - 7 مهر 1397 - 12:24

اهدای پروانه و زمین برای جذب سرمایه‌گذار توسط شهرداری اصفهان

کورش خسروی، رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پتانسیل‌های شهر اصفهان، حضور استارت‌آپ‌ها در نخستین نمایشگاه تکنولوژی نوآوری و استارت‌آپ‌ها را به دلیل موقعیت اصفهان در جذب طبقه خلاق و تحقق فرصت‌های کارآفرینی مهم دانست.

اهدای پروانه و  زمین برای جذب سرمایه‌گذار توسط شهرداری اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، کورش خسروی، رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پتانسیل‌های شهر اصفهان، حضور استارت‌آپ‌ها در نخستین نمایشگاه تکنولوژی نوآوری و استارت‌آپ‌ها را به دلیل موقعیت اصفهان در جذب طبقه خلاق و تحقق فرصت‌های کارآفرینی مهم دانست.
وی از مصوبه بسیار مترقی و بی‌سابقه شورای شهر اصفهان در کل کشور خبر داد که شهرداری، مجاز به جذب سرمایه‌گذار خطرپذیر برای مشارکت با استارت‌آپ‌ها می‌شود و تا سقف ۵ میلیارد تومان می‌تواند با اهدای پروانه ساخت یا زمین، مشارکت کند.
خسروی گفت: به دلیل تهدیدی که اکنون در اصفهان برای ترک سرمایه‌گذار وجود دارد، این مصوبه حائز اهمیت است.
وی افزود: اکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه خطرپذیر در تهران وجود دارد، در حالی که در صندوق سرمایه‌گذاری اصفهان فقط ۳ میلیارد تومان هست که فرار سرمایه‌گذار از اصفهان، امری طبیعی است.
خسروی با بیان آنکه، فقدان سرمایه خطرپذیر از حفره‌های شهر اصفهان است که با این تعامل پر می‌شود، توصیه گرفتن وام به کارآفرین را سم مهلک برای کارآفرینی توصیف کرد و افزود: این مصوبه در حمایت از کارآفرینی و کسب و کارهای جدید و توسعه شهر ارزشمند است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری، عناوین و موضوعات خاصی را بری مشارکت و جذب سرمایه‌گذار خطرپذیر، تعیین کرده است، گفت: شهرداری به این موضوع ورود پیدا نمی‌کند؛ ولی براساس توانمندی، بازار و قابلیت منحصربه‌فرد شدن و چشم‌انداز ایده‌ عمل می‌کند و تصمیم‌گیرنده اصلی، سرمایه‌گذار است.