استانها » تولیدی » خبر پوششی » کرمانشاه
کد خبر : 249402
دوشنبه - 21 اسفند 1396 - 19:20
خبرنگار: منیر دشتی

اهتمام دستگاه قضایی برخورد جدی با قانون شکنان است

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: اهتمام دستگاه قضایی برخورد جدی و بدون مسامحه با افراد قانون شکن و عرضه کنندگان، فروشندگان، تولیدگنندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه غیرقانونی و غیرمجاز است.

اهتمام دستگاه قضایی برخورد جدی با قانون شکنان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: اهتمام دستگاه قضایی برخورد جدی و بدون مسامحه با افراد قانون شکن و عرضه کنندگان، فروشندگان، تولیدگنندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه غیرقانونی و غیرمجاز است.

محمدحسین صادقی در آخرین نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان در سال ۹۶ در سرسرای اجتماعات دادستانی، همه اقشار مردم را به برقراری نظم و آرامش در روزهای انتهای سال و به ویژه چهارشنبه آخر سال دعوت کرد

**خانواده ها مراقب فرزندانشان باشند

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه به چهارشنبه آخر سال نیز اشاره کرد و از خانواده ها خواست فرزندان خود را در این روز در خانه یا اماکن عمومی تنها نگذارند.

صادقی بر فرهنگ سازی و آموزش برای کاهش آسیب هایی از جمله هنجارشکنی های چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و از رسانه ها خواست دراین راستا بیشتر تلاش کنند.

او گفت: سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۱۷ مورد مصدومیت در چهارشنبه آخر سال گزارش شد که ۲ مورد آن شدید بود که یکی از آنها منجر به قطع دست پسر ۱۴ ساله ای شد و ۱۳ مورد نیز آتش نشانی برای خاموش کردن حریق منازل ماموریت داشت.

وی با بیان اینکه نشاط و شادی هیچ گونه وجه مشترکی با بی نظمی و به هم زدن آرامش مردم ندارد، گفت: بدون هنجارشکنی هم می توان به سرور و شادی پرداخت.

او تاکید کرد که مراکز عرضه مواد محترقه غیرمجاز را پلمب می کنیم و از مردم هم می خواهیم اگر اطلاعاتی از این مراکز دارند در اختیار پلیس یا دستگاه قضایی قرار دهند.

وی افزود: پلیس در این مدت پنج میلیون عدد مواد محترقه و ۱۶۳ کیلوگرم اکلیل سرنج برای دست کردن این مواد را در استان کشف کرده است.

وی همچنین گفت که برخورد دادستانی با مزاحمان نوامیس، آلودگی صوتی و کشف حجاب نیز جدی است.

وی به گردانندگان وبگاه ها، سایت ها، کانال های تلگرامی و فعالان فضای مجازی که اقدام به شیوه های آموزش و درست کردن مواد محترقه، فروش و بازاریابی آن در فضای مجازی می کنند نیز هشدار داد که دست از این کار بردارند چرا که فعالیت های آنان غیرقانونی و غیرمجاز است و توسط پلیس فتا رصد می شود.

**رعایت نکات ایمنی در مسافرت نوروزی

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی از مردم خواست در هنگام ترک منازل خود به قصد سفر نکات ایمنی را برای جلوگیری از دستبرد و سرقت احتمالی رعایت کنند.

صادقی ابتدا از مردم خواست طلا و مسکوکات خود را درمنازل نگهداری نکنند و نزد بانک ها به امانت بگذارند.

وی همچنین از مردم خواست زمان دقیق سفرهای خود و خالی کردن منزل را نیز اطلاع رسانی عمومی نکنند و تنها به اطرافیان نزدیک خبر دهند.

وی از خانواده هایی نیز که در ایام نوروز در منزل حضور دارند مراقب منازل همسایگان خود باشند و هرگونه تردد مشکوک را نیز به پلیس اطلاع دارند.

او بر استفاده از سیستم های هشدار دهنده توسط مردم در منازل به منظور ارتقای سطح ایمنی و امنیت آن نیز تاکید کرد.

**کنترل قیمت ها از سوی تعزیرات حکومتی

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود از سازمان تعزیران حکومتی نیز خواست بر بازارهای استان نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

صادقی همچنین بر نظارت و کنترل بیشتر بر همایش ها و آیین های خصوصی و دولتی نیز تاکید کرد و گفت: با رفتارهای ساختارشکنانه در این حوزه بنای مسامحه نداریم و برخورد قاطع و جدی خواهیم داشت.

**افزایش پوشش انتظامی در روزهای پایانی سال

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه مردم را به رعایت نظم و قانون دعوت کرد و گفت: برای تامین نظم و امنیت در مکان ها تجمع مردم از قبیل بازار و مراکز خرید، افزایش پوشش انتظامی در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی کاهش درگیری، سرقت، بی نظمی و ناامنی را از اهداف دستگاه های متولی نظم و امنیت در این روزها دانست و از مردم نیز خواست با پلیس همکاری لازم را در راستای تحقق اهدافش داشته باشند.

وی به معضل ترافیک در شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: جایی که نیاز به خودرو نیست مردم استفاده نکنند.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی و بالا بردن آستانه صبر و تحمل از دیگر توصیه های دادستان به شهروندان در این روزها بود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا سکونت دارند.

انتهای خبر/