استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 875048
سه شنبه - 14 آبان 1398 - 20:12

انگور مهم‌ترین محصول برای تولید اشتغال کشاورزی در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: انگور مهم‌ترین محصول برای اقتصاد و تولید اشتغال در استان است.

انگور مهم‌ترین محصول برای تولید اشتغال کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در بجنورد، محمدجواد تشکری پیش از ظهر امروز در جلسه استارتاپ انگور اظهار کرد: تمام متخصصین چه به لحاظ مدیریتی چه تولیدی موفقیت در بازارهای امروز را معرفی مداوم محصول در سطح استان و کشور می‌دانند.

معاون بهبود گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در سال ۹۰ جشنواره انگور و درسال ۹۶ همایش انگور را برگزار کردیم و سعی بر این داشتیم تا محصول انگور را بر سر زبان بیندازیم و آن را معرفی کنیم.

وی تصریح کرد:۴۰ درصد باغ‌های استان، باغ انگور است و ۶۰ درصد تولید محصولات باغبانی داریم که طبق محاسبات تقریباً بیش ۱۳ درصد مسائل کشاورزی به انگور مربوط می‌شود که سعی کرده‌ایم به جامعه کشاورزی نشان بدهیم که انگور در استان خراسان شمالی خیلی اهمیت دارد.

تشکری خاطرنشان کرد: در بحث تولید اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم و سرمایه‌گذاران بسیار خوبی جذب شده‌اند و سازمان جهاد کشاورزی به دنبال ایده‌های نوین کشاورزان می‌باشد تا ارزان‌تر و بهتر این محصول را تولید و توزیع کنند.

معاون بهبود گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی تأکید کرد: هنوز نتوانستیم ارتباط مستقیم باغدار را با کشور برقرار کنیم، چراکه اهدافی که در بحث استارت آپ داریم پرورش و معرفی ایده‌های کشاورزان است تا آن‌ها را عملیاتی و اجرا کنیم تا در جهت مشکلات کشاورزی قدم مهمی برداریم.

تشکری در انتها گفت: انگور مهم‌ترین محصول برای اقتصاد و تولید اشتغال در استان است.

انتهای پیام/