استانها » البرز
کد خبر : 493873
چهارشنبه - 2 آبان 1397 - 17:13
فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد

انهدام باند سارقان خودرو و سندنمره کار در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان البرز اعضای باند سارقان خودرو و سند نمره کار دستگیر و به ۳۱ فقره سرقت اعتراف کردند.

انهدام باند سارقان خودرو و سندنمره کار در البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سردار عباسعلی محمدیان با اعلام این خبر گفت : در پی وقوع سرقت های متعدد خودرو در مناطق مختلف کرج ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی ماموران و مراجعه به آلبوم سارقان سابقه دار ، یکی از متهمان که دارای سابقه سرقت بود شناسایی و دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی های ماموران در ابتدا منکر هر گونه اطلاعی از سرقت خودرو ها شد اما در نهایت در مواجهه با اسناد و شواهد موجود لب به اعتراف گشوده و به ۳۱ فقره سرقت خودروهای سمند ، پژو و پراید با همدستی ۲ نفر دیگر اعتراف کرد.

وی بیان کرد: بررسی‌های بعدی حاکی از آن بود که خودروهای سرقتی در برهه زمانی مشخصی مورد سرقت قرار گرفته و سارقان با خرید خودروهای اسقاطی و تصادفی و استفاده از اسناد و مدارک آن ها و تغییر و مخدوش کردن اصالت و ارکان خودروهای مذکور با اسناد و مدارک جدید برای خودرو ، آن را در استان های مختلف کشور با قیمت عرف بازار به فروش رسانده و یا واگذار می‌کردند.

محمدیان گفت: با انجام تحقیقات گسترده ماموران و اقدامات اطلاعاتی، ۲ نفر از اعضای مرتبط با باند سرقت شناسایی و در کرج دستگیر شدند و با راهنمایی آن ها و تلاش شبانه روزی ماموران تا کنون ۱۰ دستگاه از خودروها کشف و تحقیقات برای کشف سایر خودروها ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: متهمان دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی و اعتراف به سرقت خودرو و سند نمره کار، اذعان کردند که خودروهای سرقتی را، تغییر اصالت داده و سپس آنها را به فروش می‌رساندند.

انتهای پیام/و