در مراسم جشن شکوفه ها و رونمایی از کتاب کار معلم انجام شد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

در برنامه آغاز طرح کلاس شهر؛ تفاهم نامه همکاری شهرداری اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به امضای طرفین رسید و از کتاب کار معلم رونمایی شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد اعتدادی مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان روز گذشته در مراسم جشن شکوفه‌های مدرسه حسین امین۱ اصفهان؛ اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین از برنامه‌های اجرایی آموزش و پروش در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

اعتدادی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن این سند، ادامه داد: تلاش بر این است تا با اجرای صحیح این سند بتوانیم گام‌های ارزشمندی در مسیر تعالی آموزش و پرورش، به‌ ویژه در راه تحقق گام دوم انقلاب برداریم.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را عملیاتی کند و برای اجرای این سند، به همکاری همه دستگاه‌ها، نهادها و خانواده‌ها نیاز دارد.

وی تصریح کرد: آموزش و پروش برای قدم برداشتن در مسیر خود نیازمند کمک همه، از جمله مسئولان و به‌خصوص خانواده‌ها است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام این خبر که در سال تحصیلی جدید، کلیه مدارس و کلاس‌ها فعال خواهند بود؛ گفت: تلاش همه همکاران ما در اداره آموزش و پرورش در چند ماه گذشته بر این بوده که با رفع نواقص و کمبودهای بخش‌های مختلف، به‌خصوص در حوزه نیروی انسانی، امسال هیچ کلاس و مدرسه‌ای خالی از معلم و دانش‌آموز نباشد.

** تحقق اهداف نیازمند وحدت و همدلی است

در ادامه این مراسم عسگری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهر اصفهان، گفت: حضور مسئولان و خانواده‌ها در این مراسم به معنای آن است که به اداره کل آموزش و پروش بگوییم همه ما در تمامی قسمت‌ها به کمک آموزش و پرورش آمده‌ایم تا هر چه سریع‌تر، با رفع نواقص و تقویت نقاط قوت، به اهداف مدنظر برسیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهر اصفهان اظهار کرد: بدون شک یک دست صدا ندارد و تحقق اهداف نیازمند وحدت و همدلی همه، از جمله مسئولان و به‌ خصوص خانواده‌ها است.

در حاشیه این مراسم زنگ شروع سال تحصیلی به ‌صورت نمادین توسط مادر شهید محمدی نواخته شد.

همچنین امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و آیین رونمایی از کتاب کار معلم از بخش های ویژه این برنامه بود.

توسعه و ترویج مهارت های شهروندی در نوآموزان پیش دبستان و دانش آموزان دوره ابتدایی و ارتقای سطح علمی و آگاهی مدیران، مربیان و آموزگاران و استمرار یادگیری‌ها و انتقال آن‎ها به دانش آموزان و افزایش آگاهی اولیای آن‌ها در زمینه مهارت‌های شهروندی از اهداف این تفاهم نامه که مدت آن یکسال می‌باشد، ذکر شده است.

** آموزش مفاهیم شهروندی به دانش آموزان در کتاب “کلاس شهر”

مرتضی رشیدی معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری اصفهان در حاشیه عقد این تفاهمنامه به خبرنگاران گفت: بر اساس این تفاهمنامه آموزه‌های مهم شهروندی در بخش‌های محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و استفاده صحیح از فضای مجازی در قالب کتابی با عنوان ” کلاس شهر ” به دانش‌آموزان پایه اول دبستان آموزش داده می‌شود.

رشیدی خاطر نشان کرد: محتوای این کتاب توسط کارشناسان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری کارشناسان آموزش و پرورش استان پس از چهار ماه کار پژوهشی تهیه شده است.

معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری اصفهان ادامه داد: این کتاب امسال به صورت آزمایشی در ۴۰ کلاس از مدارس شهر اصفهان به دانش آموزان تدریس می شود و قرار بر این است اگر پایلوت این طرح موفقیت آمیز بود سال آینده برای مدارس ابتدایی کل استان اجرایی شود.

وی تصریح کرد: کتاب ” کلاس شهر” حاوی آموزش‌های مرتبط با محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و استفاده صحیح از فضای مجازی در سال تحصیلی آینده در تمام مقاطع ابتدایی شهر اصفهان تدریس خواهد شد.