تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 342345
سه شنبه - 12 تیر 1397 - 20:27

اندروید پی به گوشی های نوکیا خواهد رسید

شرکت نوکیا اعلام کرده است که به محض رونمایی اندروید P آن را برای بسیاری از گوشیهایش در ماه آگوست ارائه خواهد کرد.

اندروید پی به گوشی های نوکیا خواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری ربیع،بر طبق یک گزارش جدید، گوشی های برند نوکیا از مجموعه شرکت HMD global ممکن است در ماه آگوست اندروید P را دریافت کنند. این شرکت پیش از این نیز تائید کرده بود که گوشی های هوشمند این شرکت به محض اینکه اندروید P منتشر شود، آن را دریافت خواهند کرد.

 این اطلاعات بر اساس یک ایمیل منتشر شده است که توسط یکی از کاربران نوکیا پاور به اشتراک گذاشته شده است. در همین حین مرکز موبایل نوکیا نیز اعلام کرده است گوشی های برند نوکیا در ماه آگوست اندروید P را دریافت خواهند کرد.

البته این یک تائیدیه از جانب این شرکت نیست، بلکه از سوی مرکز خدماتی نوکیا اعلام شده است، بنابراین ممکن است درست نباشد. البته پر واضح است که تمام گوشی های اندرویدی نوکیا به زودی به روز رسانی دریافت می‌کنند، اما برخی از انها ممکن است در اوایل ماه آگوست مانند نوکیا سون پلاس نیز ان را دریافت کنند.

 اما چرا nokia 7 plus ؟چرا که این تنها گوشی هوشمند نوکیا است که در حال حاضر برنامه پیش نمایش توسعه اندروید گوگل در آن ثبت شده است. حتی اگر این تنها گوشی با نام تجاری نوکیا نباشد که سهام اندروید را به عنوان بخشی از ابتکارات اندروید وان دریافت کند.

در هر صورت، انتظار میرود که گوگل در سه ماه سوم سال جاری اندروید P را به شرکتهای تولیدکننده گوشی های هوشمند عرضه کند. بنابراین آپدیت ماه آگوست طبق معادلات عرضه خواهد شد و نوکیا ۷ پلاس را به عنوان یکی از اولین گوشی های هوشمند دریافت کرد که به روز رسانی را دریافت خواهد کرد.

گوگل تا کنون چندین پیش نمایش از توسعه دهنده اندروید P را منتشر کرده است، هر چند هنوز نمی دانیم که این شرکت در واقع چه زمانی این آپدیت را عرضه خواهد کرد. به بیان دیگر هنوز مشخص نیست که اندروید P به نام چه خوراکی ای برمی‌گردد!

گوگل به تازگی تعدادی از ویژگی های اندروید پی را معرفی کرده است که شامل بازطراحی برجسته و جذاب سیستم عامل است و در این زمینه اندروید پی یک گام پا را فراتر از اندروید اوریو گذاشته است. همچنین احتمالا گوگل تم مدور را نیز در این مجموعه امتحان می‌کند و تغییراتی در تم های قبلی داده است.

سیستم جهت یابی نیز دارای تغییرات جدیدی خواهد شد، می‌تواند در آخرین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید P نشان داده شود و سیستم  جهت یابی متفاوتی نسبت به نسخه های پیشین خواهد داشت.