آذربایجان شرقی » استانها » تولیدی » خبر پوششی » گفتگو » لیلا پاشائی
کد خبر : 572380
یکشنبه - 25 آذر 1397 - 09:23
در پی فعالیت ثمربخش و چندین ساله مدرسه بازاریابی و فروش؛

انجمن علمی بازاریابی ایران در تبریز ایجاد می شود

 مدیر مدرسه بازاریابی و فروش تبریز گفت: مدرسه بازاریابی و فروش تبریز که اولین مدرسه بازاریابی در شمال غرب کشور محسوب می شود از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را شروع کرد.

انجمن علمی بازاریابی ایران در تبریز ایجاد می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر مدرسه بازاریابی و فروش تبریز گفت: مدرسه بازاریابی و فروش تبریز که اولین مدرسه بازاریابی در شمال غرب کشور محسوب می شود از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را شروع کرد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، رعنا لطیفی افزود: تقریبا ۱۳ سال است که مدرسه بازاریابی در تبریز فعالیت دارد و از سال ۱۳۹۰ به صورت تخصصی بحث های بازاریابی فروش را ارایه می دهد.

وی ادامه داد: خدمات ما در چند بخش است؛ برگزاری کارگاه ها، سمینارها، کنفرانس، پکیج درون سازمانی که شرکت ها را نیازسنجی می کنیم و آموزش های خود را بر اساس نیاز شرکت ارایه می شود، در فیلد دیگر ما، مشاوره های سازمانی و تکی به نفرات ارایه می شود و بخش دیگر خدمات ما مرتبط با تربیت نیروهای ماهر در زمینه های بازاریابی، فروش و ویزیتور می باشد که بر اساس درخواست شرکت های متقاضی انجام می شود و در این بخش معمولاً بعد از بررسی سوابق و اعتبار شرکت و تأیید آن، نیازسنجی می کنیم و برای جلوگیری از هزینه های اضافی، متناسب با ویژگی ها و شرایط درخواستی شرکت، از بین نیروهای خودش، افراد مدّنظر را شناسایی می کنیم تا با ارایه آموزش به آن ها، مشکل نیروی مورد نیاز شرکت را برطرف سازیم و شرکت را به بازدهی مورد انتظارش برسانیم.

لطیفی اضافه کرد: در صورت نیاز به نیروی جدید هم بر اساس نیازسنجی های انجام شده،و ویژگی های مورد نظر شرکت متقاضی، نیروهای ماهر مورد نظر را آموزش می دهیم و بعد از اینکه به نتیجه رسیدیم که چه تعداد نیرو و با چه ویژگی ها و مشخصاتی و به چه شکلی می خواهد، صفر تا ۱۰۰ کار را انجام می دهیم، یعنی از مرحله آگهی گرفته تا مصاحبه استخدامی، انجام تست و آموزش و ارجاع را انجام داده و در بازه زمانی یک ماهه کلیه فعالیت های شخص را کنترل و بررسی می کنیم و اگر نیاز به آموزش و مشاوره مدیریتی بود، آن ها را به شکل همزمان ارایه می دهیم.

وی در خصوص تأسیس انجمن علمی بازاریابی ایران در تبریز اظهار کرد: تمامی صنایع برای خود انجمنی داشتند و ما در تبریز انجمن های متعددی چون؛ انجمن رایانه و انجمن مهندسی و …. را داشتیم و در تبریز و شمال غرب، جای خالی انجمن بازاریابی کاملا احساس می شد، در عین حال انجمن بازاریابی صرفا در تهران متمرکز بود، اما هم اکنون قرار شده، این انجمن برای اولین بار با همکاری مدرسه بازاریابی در شمال غرب و در شهر اولین ها ایجاد شود.

لطیفی با اشاره به پیش رویداد افتتاحیه انجمن علمی بازاریابی در تبریز گفت: در این پیش رویداد مصمم شدیم تا همراه با اعضای هیئت مدیره از اساتید دانشگاهی و افرادی دعوت به عمل آوریم که تنها در تبریز، مباحث مرتبط با بازاریابی را پیگیری و دنبال کرده اند و کارهایی را در این زمینه انجام داده اند و قدم هایی را در این حوزه برداشته اند و آثاری دارند تا با دریافت پیشنهادهای آنان، قدم های خوب و تأثیر گذاری در این زمینه برداریم.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مدیران ما بحث مشاوره و تبلیغات را یک هزینه برای خود می دانند و به دید هزینه به آن می نگرند در حالی که این امر، نوعی سرمایه گذاری است و می توان با برطرف سازی بعضی از مسایل کوچک، شاهد حرکات موفق و چشمگیری شد. از این رو، در این چند سال، مصمم بودیم این دیدگاه ها را تغییر دهیم و در این راستا، حتی از بهترین اساتید بازاریابی استفاده کرده ایم و حتی با دید مالی به این موضوع نگاه نکردیم و تا جایی که توانسته ایم و از توان مان بر می آمد کمک کرده ایم تا به یک دیدگاه معقول و منطقی دست یابیم و در تبریز شاهد تحول و جهش های خوبی باشیم، چون واقعاً در این شهر، شرکت های خوب و قدرتمندی وجود دارد و حیف است که آنان به خاطر یکسری مسایل کوچک، بازدهی معقول و مدنظرشان را نداشته باشند.

شایان ذکر است در ماه های اخیر، کارگاه آموزشی بازاریابی رسانه با همت خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی و مشارکت مدرسه بازاریابی و فروش تبریز با حضور بالغ بر ۶۰ نفر از اعضای فعال رسانه ای استان که متناسب با گنجایش محل برگزاری کارگاه بود، در محل مرکز آموزش مدرسه بازاریابی و فروش تبریز برپا شد و برای اولین بار در پایان کارگاه، گواهینامه شرکت در کارگاه به شرکت کنندگان ارایه گردید.

حضور و استقبال بی نظیر همکاران فعال رسانه ای و به ویژه اشتیاق به یادگیری نیروهای جوان شرکت کننده از خبرگزاری پانا و اعضای غیر عضو خانه مطبوعات و همچنین ارائه آموزش رایگان از سوی مدرسه بازاریابی و فروش تبریز توسط اساتید و کارشناسان برجسته علم بازاریابی و نیز هم اندیشی شرکت کنندگان رسانه ای و ارایه پیشنهادهای سازنده آن ها که به مناسبت هفته نکوداشت خبرنگار برگزار شد از نکات مثبت و حائز اهمیت در این تعامل و ابتکار بود.