موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 451548
جمعه - 6 مهر 1397 - 18:24
مظفری: حرص خوردم و خجالت کشیدم

انتقاد مدیر مرکز تجسمی ارشاد از مراسم اختتامیه دوسالانه خوشنویسی

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با انتقاد از مراسم اختتامیه پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی نوشت: دیشب، ما خوب نبودیم. دیشب هم حرص خوردم و هم خجالت کشیدم.

انتقاد مدیر مرکز تجسمی ارشاد از مراسم اختتامیه دوسالانه خوشنویسی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یادداشتی انتقادی در صفحه شخصی خود پیرامون کیفیت پایین مراسم اختتامیه نوشت:

دیشب، ما خوب نبودیم.
همیشه نباید بردها را نوشت.
دیشب «دربی» مساوی شد ولی من، احساس باخت داشتم در جایی دیگر و با تیمی دیگر.

اختتامیه پنجمین بینال بین‌المللی خوشنویسی -درقزوین – سر ساعت شروع شد. همه مقامات رسمی و بزرگان هنر آمدند. همه چیز سر جایش و طبق برنامه پیش رفت، همه کف زدند و بارها تشکر کردند، «ولی ما خوب نبودیم».
تمام دقایق برنامه به این فکر می‌کردم که تامین مالی جشنواره‌ها و بینال‌ها و پرداخت‌های به موقع جوایز وهیات داوران و … واقعاً کافی نیست.
برنامه‌های ملی و بین‌المللی، علاوه بر پول و جوایز و داوران بزرگ، «کارگردانی» می‌خواهد. وسواس می‌خواهد. کمی ذوق و سلیقه.
اصلا فرق ِبودن و نبودنِ آدم‌های مختلف، در همین ریزه‌کاری‌هاست.
اینکه چندشاخه گل لیسیانتوس را داخل گل‌های مصنوعی جلوی استیج نگذاریم. اینکه از ١٠ آیتم برنامه، ٧ تا را سخنرانی نچینیم. اینکه مجری فقط اعلام برنامه کند و دکترین ارائه نکند. اینکه ویدیوهایی که می‌سازیم، حال مراسم را خوب کند و خمیازه‌ها را تسری ندهد.
همیشه در برنامه‌های مشارکتی که پول را یکی می‌دهد و دیگری اجرا می‌کند و وسواس‌هایت را تحویل نمی‌گیرد، حرص خورده‌ام اما دیشب هم حرص خوردم و هم خجالت کشیدم.
چون فکر می‌کنم «ما مقصریم، حتی اگر دیگران کارشان را درست انجام ندهند.»

راستی! یک زمانی بود که نه پول داشتیم و نه برنامه ملی و بین‌المللی برگزار می‌کردیم در یک انجمن کوچک، اما برای شروع برنامه، گرافیک کارت دعوت، سرود ملی، متن آستانه مجری و خداحافظی پایانی… هفته‌ها فکر می‌کردیم که متفاوت باشیم. متفاوت‌تر از همیشه. بهتر از همیشه.

ولی دیشب ما خوب نبودیم.
همیشه  نباید بردها را  نوشت.

انتهای پیام/