سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 822905
یکشنبه - 17 شهریور 1398 - 18:47

انتقاد تند نماینده لبنانی از نخست‌وزیر در قبال آوارگان سوری

یک نماینده پارلمان لبنان مخالفت نخست‌وزیر این کشور و متحدانش با بازگشت آوارگان سوری را بشدت مورد انتقاد قرار داد و آنها را «توطئه‌گر» خواند.

انتقاد تند نماینده لبنانی از نخست‌وزیر در قبال آوارگان سوری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، موضوع هزاران آواره سوری در لبنان و بازگشت آنها در میان جناح‌های مختلف این کشور داغ است.

از سوی دیگر، از سرگیری روابط با سوریه همواره یکی از نقاط مورد اختلاف دو جریان سیاسی اصلی لبنان یعنی «هشت مارسی‌های موافق و ۱۴ مارسی‌های مخالف» بوده است.

در همین ارتباط، «جمیل السید» نماینده پارلمان لبنان در صفحه توییتر خود به انتقاد از موضع «سعد الحریری» نخست‌وزیر در این باره پرداخت و نوشت: میلیون‌ها دلار کمک بین‌المللی برای درمان و آموزش آوارگان اختصاص داده می‌شود ، از بیمارستان‌ها و مدارس دولتی استفاده می‌کند و لبنان حتی یک «قرش» (پول خرد برخی کشورهای عربی) مطالبه نمی‌کند.

وی ادامه داد: الحریری و متحدانش به بهانه قطع روابط با (بشار) اسد (رئیس‌جمهور سوریه) موافق باقی ماندن آوارگان سوری هستند؛ آنها توطئه‌گرند.

سعد الحریری سال گذشته، در توییتی اعتراضی اعلام کرد، برخی سیاستمداران لبنانی قبل از آوارگان سوری در حال رفتن به سوریه هستند و از این موضوع ابراز تعجب کرد؛ توییتی که بازخوردهای زیادی داشت.

تعداد آوارگان سوری در لبنان بیش از یک میلیون نفر بر آورد می‌شود. مرکز روسی «پذیرش، توزیع و اسکان» پناهجویان سوری اعلام کرد که بیش از یک هزار و ۴۰۰ آواره سوری در ۲۴ ساعت گذشته به کشور خود بازگشتند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص