تحلیل ها » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 446965
سه شنبه - 3 مهر 1397 - 09:18
سرمقاله آفرینش/

انتظارات عمومی ؛ از اهواز تا نیویورک

« انتظارات عمومی ؛ از اهواز تا نیویورک » عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم حمیدرضا عسگری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

انتظارات عمومی ؛ از اهواز تا نیویورک

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس جمهوری به آمریکا سفرکرده و چشم ها به حضور وی در سازمان ملل و سخنرانی در مجمع عمومی است . سخنانی که با داغ شهادت مردم بی گناه و سربازان وطن در اهواز مهر شده است.

لذا چشم مردم ایران دراین ایام به همراه انتظارات بسیاری از مقامات کشورمان از اهواز تا نیویورک، و به صحن عمومی سازمان ملل دوخته شده است. انتظاراتی که نه از باب امید به گشایش در عرصه جهانی است، بلکه از بابت رساندن پیام و ندای صدای مردم ایران برای افکارعمومی دنیا است.

این توقع وجود دارد در این فرصت محدود به جای پرداختن به سخنان تکراری پیرامون برخی مباحث سیاسی، به موضوعات و مشکلات مردم ایران پرداخته شود، اگرچه این مسائل جدای از مباحث سیاسی نیست، اما باید به شکلی مطرح گردد که منعکس کننده صدای ملت باشد، نه اختلافات دولت ها.

باید افکار عمومی جهان در جریان مشکلات اجتماعی به وجود آمده به سبب بدعهدی ها و بروز مشکلات عامدانه قرار گیرند و بفهمند که ملت ایران در شرایط سختی قرار گرفته اند که برساخته از اختلافات تعصبی و سلیقه ای برخی قدرت های بزرگ و کشورهای منطقه است.

افکارعمومی جهان امروز تشنه شنیدن است، شنیدن واقعیت هایی که از سوی رسانه ها در جبهه های مختلف سیاسی تغییر شکل می دهد و هرطرف به سبک مورد نظر خود آن را مخابره می کند. باید مظلومیت مردمی که ناخواسته قربانی تروریست می شوند، برای افکارعمومی جهانی بازگو شود، تا ملت ها بتوانند از حق و حقوق یکدیگر دفاع کنند، چه بسا این سبک اطلاع رسانی برای جهانیان از چندین دور مذاکره علنی و پنهانی موثر تر واقع شود.

انتظار مردم ایران از نمایندگان خود در سازمان ملل این است که حین سخنرانی گوشه چشمی به اهواز و دیگر مردم شریف ایران داشته باشند، که به پاس تحمل و مقاومت آنهاست که امروز رئیس جمهوری قادر خواهد بود در برابر جهانیان ندای حق خواهی سر دهد.

این مردم داغ دیده که در زیر بار فشارهای مختلف داخلی و خارجی کمرخم کرده اند و دندان برهم می سایند، انتظار دارند مسئولان کشورشان علاوه بر تامین امنیت سرحدات از گزند تروریست ها و دشمنان، درصدد بهبود وضعیت و امنیت روانی و معیشتی آنها باشند و از چنین فرصت هایی که پیش آمده درجهت احقاق حق ملت استفاده شود، نه تحکیم مواضع دولت و یا بهره برداری سیاسی که مورد حمایت موافقان یا انتقاد مخالفان آن قرار گیرد.

قدر مسلم نمایندگان ایران در سازمان ملل و به خصوص شخص رئیس جمهوری نسبت به این مسائل و دغدغه های عمومی مطلعند، اما اهمیت خواسته ملت به اندازه ای هست که مدام بر آن تاکید شود و ارزش بالای آن بارها برای مسئولان یادآوری گردد.