استانها » البرز
کد خبر : 712381
سه شنبه - 24 اردیبهشت 1398 - 14:29

امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز برای مواد اولیه محقق شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: ثبت سفارش بدون انتقال ارز تنها برای تعرفه مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید بوده و سایر تعرفه ها امکان استفاده از روش بدون انتقال ارز از محل این مصوبه را ندارند.

امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز برای مواد اولیه محقق شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جهانگیر شاهمرادی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز گفت: ثبت سفارش های بدون انتقال ارز مشمول این مصوبه با مقادیر جزئی تا پایان سال ۱۳۹۸ تنها یک بار برای یک پرونده امکان‌پذیر بوده که فرآیند آن در سامانه جامع تجارت، پیاده سازی و اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز عنوان کرد: فرآیند اجرایی این مصوبه شامل مراحل ثبت درخواست متقاضی از محل بند ۹ ماده ۳۸ موضوع این مصوبه، بررسی درخواست متقاضی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، دریافت مجوزهای فنی از دستگاه های ذیربط (در صورت وجود ضابطه فنی بر روی تعرفه) انجام ثبت سفارش و پرداخت کارمزد، اظهار منشأ ارز در بانک مرکزی و اظهار در سامانه گمرک است.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل های وزارت صمت، بررسی درخواست متقاضیان بر عهده این سازمان و تأیید نهایی آن بر عهده سازمان توسعه تجارت است، عنوان کرد: با توجه به ضرورت تأمین فوری مواد اولیه، اجزاء و قطعات خط تولید این تسهیلات تنها برای واحدهای تولیدی پیش بینی و عملیاتی شده است.

شاهمرادی در خاتمه یادآور شد: متقاضیان در صورت ثبت‌ سفارش از محل بند مذکور باید قبل از اظهار کالا در گمرک، اطلاعات منشأ ارز را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و کد ساتا را دریافت کنند.

انتهای پیام/د/۱۱۰۲/س/۱