معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی گفت: برای برند ملی گردشگری ایران ممکن است چندین برند برای بازارهای متفاوت خارجی و یا یک نشان با فصل مشترک و دارای همه اجزا برای یک برند ملی طراحی شود.
مرتضی رحمانی موحد در مراسم اختتامیه کنفرانس بینالمللی برند ملی گردشگری ایران که به مدت دو روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: پایان این کنفرانس مهم آغازی بر ادامه مسیری است که راه طراحی برند ملی گردشگری ایران را در پیش گرفتهایم.
وی افزود: با اتکاء به دستاوردهای دو روزه کنفرانس بینالمللی برند گردشگری ایران و با کمک گرفتن از تجربیات سالهای گذشته میخواهیم نماد یا برندی را برای کشور ایران به تجلی برسانیم که بیانگر و نشانهای از ایران اسلامی باشد.
معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری تاکید کرد: این برند باید تمامی ویژگیهای تاریخی، فرهنگی، معنوی، طبیعی، مردم شناسی و دیگر ویژگیها و میراث ملموس و ناملموس ایران را در بر داشته باشد.
وی ادامه داد: هدف ما از برگزاری کنفرانس بینالمللی برند گردشگری این است که افراد مبتکر و خلاق صنعت گردشگری به تولید و خرید و فروش محصولی بپردازند که در شناساندن ایران در سراسر گیتی تاثیر بسزایی داشته باشد.
رحمانی موحد تصریح کرد: آنچه در دو روز همایش خلق شد این است که مجموعه سرمایههای اجتماعی و انسانی ما در این عرصه پشتوانه بسیاری خوبی برای پیمودن راه به سمت و سوی طراحی نشان برند ملی گردشگری ایران است.
وی اضافه کرد: امروز این همایش فصل دیگری از توان و عزت گردشگری کشور ما را ورق زد و امیدواریم این همت و تلاش با سرمایه نشاط، همت و پشتوانه بیشتری ادامه پیدا کند.
ضرورت طراحی برند ملی برای معرفی گستره جهانی ایران به جهانیان
معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گفت: با شنیدن صحبتهای مهمانان خارجی و داخلی باید گفت که به یقین برندی برای معرفی گستره جهانی و اثرگذار کشورمان نیاز داریم.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف سوالات متعددی پیش روی ماست و امیدواریم با استمرار کمک و حمایت کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به ویژه همیاری افرادی مانند پروفسور جعفری، دبیر علمی این کنفرانس، پاسخ سوالات را در قالب کارگروهی که در دو هفته آینده تشکیل میشود تعیین کنیم.
رحمانیموحد گفت: سیر گفتوگوهای این همایش، مطالعات در این زمینه و پاسخ این سوالات تا پیش از پایان سال در معرض افکار عمومی قرار میگیرد و با جمعآوری نظرات و جمعبندی آنها در نهایت به احصای شاخصهای آفرینشگر برند گردشگری ایران دست پیدا میکنیم.
وی ادامه داد: در نهایت ممکن است برای طراحی برند ملی گردشگری ایران برندهای مختلف برای بازارهای متفاوت خارجی و یا یک نشان با فصل مشترک و دارای همه اجزای لازم برای یک برند ملی طراحی شود.