سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 537253
چهارشنبه - 30 آبان 1397 - 14:44
کارگردان در نشست خبری مدعی شد

امکان اجرای نمایش «مزون» در ۴ مدل مختلف

کارگردان نمایش «مزون» عنوان کرد: با متن این نمایش زندگی و همذات‌پنداری کردم و همین الان هم می‌توانم آن را در چهار مدل مختلف با کانسپ‌های متفاوت به صحنه ببرم.

امکان اجرای نمایش «مزون» در ۴ مدل مختلف

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نشست خبری نمایش «مزون» به کارگردانی معصومه خزایی و عادلعزیزنژاد با حضور کارگردانان و صحرا اسداللهی و میلاد مرتضوی از بازیگران نمایش، ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ آبان) در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.

در ابتدای نشست عادل عزیزنژاد درباره روند تهیه و تولید نمایش گفت: شش ـ هفت سال پیش متن نمایش توسط شهرام سلطانی نوشته شد و کار را با ما محتوای متفاوت به اجرا بردیم. سبک کار رئالیستی و فضای نمایش قدری سورئال است و علت این ترکیب نیز زاویه دید خاص خودم به متن بود.
وی در ادامه افزود: با این حال متن نمایش اتفاقاتی از سال ۹۷ است کما اینکه اگر سال آتی اجرا می‌شد اتفاقات سال ۹۸ می‌بود، بنابراین نمایش معضلات اجتماعی را روایت می‌کند.

عزیزنژاد اظهار داشت: قصه حول محور خانمی به نام آفاق می‌چرخد که از همسر اولش جدا شده و با مرد جوانی که پانزده سال از خودش کوچکتر است زندگی می کند. او دختری دارد به اسم پری که در یک مزون کار می‌کند و یک روز متوجه می‌شوند که درب مزون بسته شده و بسته شدن این درب با جاری شدن خون یک انسان همراه است.

*تا آخر عمر تهیه‌کنندگی خواهم کرد

معصومه خزایی که دومین تجربه کارگردانی تئاترش را می‌گذراند، گفت: در این نمایش تهیه کننده نیز هستم، یکی از علاقه‌مندی‌هایم تهیه کنندگی است و تصور می‌کنم تا آخر عمر هم آن را ادامه بدهم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به برگشت سرمایه خود از نمایش نیز فکر می‌کند و برایش مهم هست یا خیر، گفت: با مهندسی خاصی که در گروه انجام دادیم فکر می‌کنم این اتفاق بیافتد،‌ هرچند تئاتر هنر مهجوری است. یکی از ایده‌های در این کار همکاری با یک تیم جوان و کارگردان خلاق و جوان، عادل عزیزنژاد است.
خزایی تحصیلات آکادمیکش در زمینه فیلمسازی و هنرهای نمایشی و فلسفه هنر است، با بیان اینکه دغدغه‌اش مسائل اجتماعی چون عشق و خیانت و معضلات دیگر است،‌ در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر خروجی کار برای مخاطب گفت: مخاطب در این کار ذهنش درگیر اندیشه‌هایی متعالی می‌شود و من این وعده را به شما می‌دهم که مخاطب را درگیر خود کند، وگرنه صرف پرداختن به یک سری مسائل عادی زندگی امر مهمی شاید به نظر نیاید.

* شانس با من بود که نقشم را در «مزون» پذیرفتم

سپس صحرا اسداللهی درباره بازی‌اش در این نمایش گفت: نقش به من پیشنهاد شد و قطعا چون شانس با من بود که آن را قبول کردم، خیلی خوشحال هستم چرا که قصه کار عجیب و ساده در عین پیچیدگی خاصی داشت، و خیلی بازیگر در این فضا امکان یافتن توانایی‌ها و بروز و ظهور آنها را دارد و هر روز الان کار کشف جدیدی برایم محسوب می‌شود.

میلاد مرتضوی بازیگر مرد این نمایش نیز با بیان اینکه راجع به کاراکترش در این کار توضیحی نمی‌دهد، افزود: بهتر است که در سالن نمایش را ببینید اما قطعا جزو معدود متونی این کار محسوب می‌شد که مخاطب را بهت زده خواهد کرد، همه شخصیت‌ها چالش و درگیری خاصی در کار با خود و با دیگران دارند.

وی در ادامه افزود: دو ماه برای اجرای این نمایش تمرین داشتیم.

در بخش دیگری از نشست عزیزنژاد در پاسخ به سوال فارس مبنی بر نحوه انتخاب بازیگران گفت: من به دنبال تحلیل کاراکترها هستم و قطعا به دنبال شباهت‌ها با متن نمی‌گردم، بلکه فصل مشترک خود و بازیگر را پیدا می‌کنم، بنابراین ظواهر بازیگران برایم مهم نیست بلکه آنچه لازم  دارم در نشست و برخواست‌ها و گپ و گفت و تفاهم فکری و نوع زاویه دید را در کار پیدا می‌کنم.

وی درباره مخاطب خاص و عام کار گفت: من موافق نیستم که حتما سالن شهرزاد مخاطب عام تنها داشته باشد، من اینجا همه مدل مخاطب دیده‌ام و با این حرف مخالفم، من نظرم این است که کار دیده شود و در این زمینه قضاوت کنیم.

عزیزنژاد درباره سالن شهرزاد گفت:‌ از ابتدا هم تصمیم داشتیم همینجا اجرا برویم درباره مسائل مالی هم که مرتبط با تهیه کننده است و فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد.

وی درباره اینکه تیزر نمایش نوعی ژانر وحشت را القا می‌کند، گفت:‌خیر نمایش ژانر وحشت نیست هر چند رنگ قرمز و خون باعث ایجاد ترس و وحشت می‌شود اما این هم نوعی جذب مخالف است قصه را نمی‌خواهم بیش از این تعریف کنم چرا که دنبال جذابیت کار هستم.

عزیزنژاد با اشاره به اینکه با متن نمایش زندگی کرده ، گفت: مزون از آن دست کارهاییست که با آن زندگی کردم و کلنجار رفتم می‌توانم ۴ مدل مختلف با کانسپت‌های مختلف را درباره آن اجرا کنم.  الان حفره‌های این نمایش در ذهن من باز است و خیلی جاها با آن همذات پنداری کرده‌ام البته شاید بهتر باشد دیگر چیزی نگویم!

به  گزارش فارس،‌ پرستو گلستانی، عادل عزیزنژاد، میلاد مرتضوی، صحرا اسداللهی، معصومه خزایی و… در نمایش «مزون» به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: مهدی شیردل(مدیر تولید)، معصومه خزایی(تهیه‌کننده)، سعیده خدابخش (مدیر امور رسانه)، بابک خوشجان (مشاور تبلیغات)، سوین اسدی (دستیار کارگردان و طراح لباس)، میلاد خرمن‌بیز (طراح دکور و صحنه)، مرتضی قدیمی (عکاس) و نادیا اصغری (منشی صحنه) هستند.

 نمایش «مزون» از سوم آذر اجراهای خود را در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به مدت ۲۰ شب آغاز می‌کند.

انتهای پیام/