استانها » البرز
کد خبر : 495256
پنجشنبه - 3 آبان 1397 - 18:15
شهردار منتخب کرج خبر داد

امضای قرارداد توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در ۹ کلانشهر کشور

شهردار منتخب کرج گفت: قرارداد توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در کلانشهرهای کشور امضا شد.

امضای قرارداد توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در ۹ کلانشهر کشور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، علی‌اصغر کمالی‌زاده از امضای قرارداد توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در ۹ کلانشهر کشور خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این قرارداد تا پایان سال ۱۴۰۰ واگن جدید به ناوگان متروی تهران و یک هزار دستگاه واگن به ناوگان متروی هشت کلانشهر کشور افزوده می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه قراردادهای مربوط به اجرای این طرح در هشت کلانشهرِ کرج، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد و قم به امضای طرفینِ هر یک از توافق‌ها رسید، ادامه داد: بر این اساس تا پایان سال ۱۴۰۰ یک هزار دستگاه واگن به ناوگان متروی تهران و یک هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی این کلانشهرها اضافه می شود.

شهردار منتخب کرج گفت: همچنین بر اساس قرارداد منعقد شده، وزارت نفت اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای خرید ۲ هزار دستگاه واگن در اختیار شهرداری ها قرار خواهد داد که از این میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سهم تهران و یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار سهم ۸ کلانشهر است.

به گفته وی؛ بهبود و ارتقای حمل ‎و نقل درون‎شهری، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل‎و نقل عمومی، مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی‎های محیطی از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/و