اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1045363
چهارشنبه - 4 مهر 1403 - 16:17
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در گفتگو با ربیع اعلام کرد:

امسال ۱۵ همت از عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها تخصیص می یابد

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: امیدواریم تا پایان امسال بالغ بر ۱۵ همت سهم شهرداری ها و دهیاری ها از منابع عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط اداره کل امور مالیاتی استان واریز شود.

امسال ۱۵ همت از عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها تخصیص می یابد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، احمد رضا مدبرنیا در گفتگوی اختصاصی با ربیع افزود: در سال گذشته نیز ۱۲ همت از این محل به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد.

وی اظهارداشت: واریز پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های سطح استان در پنج ماه نخست امسال در راستای ایجاد، توسعه و نگهداری زیرساخت ها و فضاهای عمومی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات شهری حائز اهمیت است.

مدیر کل امورمالیاتی استان اصفهان با اشاره به جایگاه مالیات در عمران وآبادانی شهری گفت: هم اکنون۹۸ درصد بودجه استان از طریق مالیات تامین می شود واین درحالی است که  تامین مالی بودجه استان از طریق مالیات برای تسهیل منابع پایدار، توسعه اقتصادی استان، رفاه اجتماعی و عمران و آبادانی شهرحیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین به میزان درآمدهای مالیاتی در پنج ماه نخست سالجاری اشاره و عنوان کرد: در جهت ایجاد نظم و انضباط اقتصادی که وظیفه اصلی و ذاتی نظام مالیاتی است، میزان وصولی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در سالجاری ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدبرنیا در بخش دیگری از این گفتگو، میزان عوارض واریزی مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ را پنج هزار و۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان پرداخت نسبت به مدت مشابه قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین به اقبال عمومی مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل از طرح نشان دار کردن پرداخت های مالیاتی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در قالب ۷۸ پروژه تعیین شد که از سوی مودیان مالیاتی مورد استقبال گسترده ای قرار گرفت و تاکنون ۵۴ طرح و پروژه به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

وی بر تدوین برنامه های عملیاتی اداره کل امور مالیاتی استان در راستای تامین بودجه و خزانه استان تاکید کرد و گفت: مطابق با سهمیه پیش بینی شده، وصول مالیات در استان در نیمه نخست امسال بالغ بر ۹۶ درصد سهمیه تامین شده است و سعی اداره کل بر این است که با اجرای برنامه های عملیاتی مدون شده، وصول ۱۰۰ درصدی سهمیه بیش بینی شده مالیات استان تحقق یابد.

در بخش دیگری از این گفتگو، این مقام مسئول اعلام کرد: در سال گذشته هزار و ۳۷۰  میلیارد تومان مالیات از منابع مختلف مالیاتی وصول شد که این میزان ۵/۳ درصد درآمدهای مالیاتی استان را تامین کرد.

زهرا زرفشانی