استانها » البرز
کد خبر : 688229
یکشنبه - 25 فروردین 1398 - 16:33

اقدامی جهت کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری کرج صورت نگرفته است

شهردار کرج تصریح کرد: هیچ اقدام عملی در خصوص کاهش مبلغ پرداختی اضافه کار کارکنان صورت نگرفته است و بی جهت شاهد گمانه زنی ها و نگرانی های پرسنل در این زمینه هستیم.

اقدامی جهت کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری کرج صورت نگرفته است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، یکصد و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز با حضور تعدادی از جانبازان و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورا برگزار شد.

اکبر سلیم نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزش عمومی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: مصوبه ای در کمیسیون تحول اداری و کمیته بودجه مبنی بر کسر مبلغی حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از اضافه کاری کارکنان شهرداری کرج مصوب شد که این امر آثار بدی را به دنبال داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزش عمومی شورای اسلامی شهر کرج افزود: مقرر شده بود به کارکنانی که ساعات کم تری در محل کار حضور دارند اضافه کاری کمتر و به افرادی که زمان بیش تری را به فعالیت می پردازند مبلغ بیشتری پرداخت شود نه اینکه مبلغ پرداختی به تمام کارکنان کاهش یابد.

عدالت در پرداختی های کارکنان شهرداری کرج در دستور کار قرار گرفت

حسین محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ردیف پرداخت اضافه کار پرسنل در بودجه سال ۹۷، ۱۲۰ میلیارد تومان لحاظ شده بود که در سال ۹۸ نیز این مبلغ تغییری نکرده است.

وی افزود: به دلیل اینکه شهرداری کرج در سال ۹۸ به سمت رعایت عدالت در پرداختی های کارکنان و ایجاد انگیزه میان آن ها و نیز ایجاد انضباط اداری و مالی حرکت کند، مقرر شده است شهرداری برای پرداخت حقوق و سایر مزایا به کارکنان، دستورالعملی را به شورای شهر ارائه دهد و پس از تصویب آن در چهارچوب این دستورالعمل، پرداخت ها صورت گیرد.

افزایش ۳۶ و نیم درصدی حقوق پرسنل مشمول قانون کار شهرداری

علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج تصریح کرد: هیچ اقدام عملی در خصوص کاهش مبلغ پرداختی اضافه کار کارکنان صورت نگرفته است و ب جهت شاهد گمانه زنی ها و نگرانی های پرسنل در این زمینه هستیم و حتی حقوق پرسنلی که مشمول قانون کار هستند امسال ۳۶ و نیم درصد افزایش می یابد.

لزوم ساماندهی ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر

رحیم خستو، رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه نازیبایی هایی در خصوص برخی ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر به چشم‌ می خورند عنوان کرد: برخی از ایستگاه های مکانیزه دارای دوربین و کولر نیستند در صورتی که باید از این تجهیزات برخوردار باشند، برخی از ایستگاه های غیرمکانیزه نیز به عنوان استندهای تبلیغاتی استفاده می شوند و کاربرد دیگری ندارند و حتی برخی از مسیرها دارای خط کشی هستند اما ایستگاه ندارند.

وی افزود: موارد مذکور موجب ایجاد نازیبایی هایی در سطح شهر شده است که از شهردار کرج تقاضا داریم با بررسی و پیگیری های لازم در برخورد با این امور دستورات صریح را صادر کند تا از این طریق بتوانیم به بهبود وضعیت شهری کمک کنیم.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج ضمن تشکر از سرمایه گذارانی که با شهرداری کرج مشارکت می کنند مطرح کرد: تلاش ما بر آن است تا به شناخت کافی از ظرفیت ها و پتانسیل های شهر برسیم به همین منظور از شهردار کرج خواهشمندیم اطلاعات دقیقی را از تعداد بازدید کنندگان از باغ گلها طی این مدت ارائه دهد تا سال آینده بتوانیم تعامل بهتری با اسپانسرها داشته باشیم.

زارع اظهار کرد: کاربری عمده اراضی باغات خیابان چالوس بلوار جانبازان از سه راه عظیمیه به طرف بیلقان از گردشگری به تجاری تغییر کرده است؛ در این باغ ها که از فضاهای سبز گذشته باقی مانده اند، اتفاقاتی در حال رخ دادن است که خسارات قابل توجهی را به این مکان وارد می کند.

وی خواستار بررسی و پیگیری های لازم از سوی شهردار کرج و مهندسی دقیق توسط سازمان سیما و منظر شد تا بتوان دریافت که آیا ضوابط به صورت دقیق رعایت شده اند؟ و ساخت و سازها براساس ضابطه پیش می روند یا خیر؟

حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: بازسازی و بهبود وضعیت ایستگاه های اتوبوس به صورت کامل در بودجه سال ۹۸ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در نظر گرفته شده است که براین اساس خواستار تعیین تکلیف این موضوع توسط سازمان مربوطه هستیم.

وی بیان کرد: قراردادها و پروژه های عمرانی متعددی در بودجه سال ۹۸ شهرداری کرج تعریف شده اند که تلاش می کنیم انعقاد تفاهم نامه ها هرچه سریع تر انجام شود تا شاهد به نتیجه رسیدن آن ها تا پایان سال جاری باشیم.

کمالی زاده گفت: در روزهای پایانی ماه جاری، پنج هزار و ۵۰۰ تن قیر خریداری شده است و عملیات بهسازی آسفالت سطح شهر توسط چهار اکیپ به صورت شبانه در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: براساس لایحه تصویب شده توسط شورای شهر در روزهای پایانی سال ۹۷، ۹۱ نفر بازخرید و بازنشسته شدند و پیش بینی ما بر این است تا این روند در سال جاری با شدت بیش تری پیش رود.

شهردار کرج افزود: همچنین رقم قرارداد مستقیم کارکنان شهرداری با بازخریدی، به رقم قابل توجهی کاهش یافت و سعی می کنیم این روند کاهشی را در سال جاری نیز ادامه دهیم.

کمالی زاده عنوان کرد: در زمینه تامین نیرو نیز دقت لازم صورت می گیرد که اگر اشخاصی در قالب پیمانکار تامین نیرو از شهرداری خارج شوند، افراد دیگری جذب نشوند تا از این طریق بتوانیم موجب کاهش هزینه های جاری شویم.

سارا دشتگرد، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: هفته های دوم و سوم اردیبهشت ماه نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار می شود که از سازمان های مربوطه که می توانند نقش پررنگ تری در نشان دادن اهمیت کتابخوانی ایفا کنند تقاضا دارم از بیلبوردهایی که دراختیار دارند برای اطلاع رسانی این موضوع استفاده کنند.

طی این جلسه از چهار تن از جانبازان فعال در شهرداری که میزان جانبازی آن ها بالای ۷۰ درصد است و نیز جانبازان عضو شورای اسلامی شهر کرج به پاس جانفشانی ها و ایثارگری آن ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۵/ ۳